Halálhírről beszámolni nem a hálás feladatok közé tartozik, most azonban mégis meg kell tennünk. Elhunyt Dr. Kováts Miklós, a csepeli Motorkerékpárgyár kiváló fejlesztőmérnöke. Az alábbi sorokban a Pannónia MGTSZ, azaz a Magyar Gépjárművek Túra Szakosztályának közleményével búcsúzunk tőle. Nyugodjon békében!
“Elment december végén egy nagy tudású motoros, a csepeli Motorkerékpárgyár fejlesztőmérnöke, Dr. Kováts Miklós. Az utóbbi tíz évben sokat tett a magyar motorkerékpárok és a fejlesztés körülményeinek a megismertetésében. Könyveket, újságcikkeket írt, motorkerékpárokkal kapcsolatos vándorkiállításokat állított össze. Különböző helyeken tartott előadásokat a magyar motorkerékpárokról, például Győrben, Ladánybenén, Makón, Cegléden, elsősorban azonban Budapesten. Elmondható, hogy autentikus műszaki tudását, Ő, a Miklós Bácsi próbálta átadni legjobban nekünk az érdeklődőknek. A Motorkerékpárgyárban történteknél sok fejlesztés fűződik a nevéhez. Például a Tünde robogó töltés cseréje, a P10 váltó módosítása, a H-s (halk) típus fejlesztése, a disszertációja a P20-as motorkerékpárral kapcsolatos volt.
A végső tiszteletadás, temetés 2014. január 14-én lesz a Kispesti Öreg Temetőben, 13 órai kezdettel. Cím: 1196 Budapest, Zalaegerszeg u. 67-69.”
Autó-gépészmérnöki diplomájával 1958-ban kezdte pályafutását a Csepeli Motorkerékpárgyárban, ahol – lényegében a vállalat megszűnéséig – gyártmányfejlesztési és kutatási területen dolgozott. Ezt követően a Csepel Művek központi kutató-fejlesztő intézetében a tudományos osztály vezetésével bízták meg. A központosított csepeli fejlesztések megszűnésével, 1985-ben került a Kismotor- és Gépgyárba (korábban és későbben Csonka János Gépgyár), ahol nyugdíjba vonulásáig főkonstruktőri munkakört töltött be.
Cimkék:
A 2014-es Dakar második napján a csapatok pilótáinak második sora tört előre. Továbbra is remekül mennek a Hondák.
Elolvasom »A Honda háromból három szakaszt nyert eddig a Dakaron. Az eddigi legnehezebb napon pedig megmutatkozott Despres rutinja is.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »