Az Icon neve mára egybeforrt a divatos és figyelemfelkeltő motoros ruházati termékekkel. Tökéletesnek tekinthető a marketingjük, nem érik be egy-egy újabb ruha kollekcióval, a hozzá passzoló vasat is megfaragják a portland-i műhelyükben. Ebben az esetben sem történt másként, a jövő évi Icon 1000 gyűjteményhez megálmodtak egy megosztó külsejű motort – bár a custom vasaknál stílusról nem érdemes vitatkozni, vagy tetszik vagy nem.
Mindenesetre érdekes vas az Iron Lung, ahogyan a névválasztás is. Magyarul vastüdőnek fordíthatjuk, amely egy orvosi – a légzést gépi úton segítő – eszköz. Erre szükségünk is lehet az első pillantások után – a levegő ugyanis bennakad a mellkasban.
Az átépítés alapjául egy 1991-es Harley-Davidson Sportster szolgált, amely huszonkét év távlatából nem tűnik már valami izgalmasnak. Éppen ezért fogták a 883-as erőforrást és szteroiddal tömték, amíg ezerkettesé nem vált. Hozzácsaptak még egy Supertrapp kipufogórendszert, hogy elősegítsék a megnövekedett motor gázcseréjét.
A lényeges változtatást a külsőn vitték végbe, amely így méltó emléket állít a ’70-es évekbeli verseny Harleyknak. A retró amerikai sportmotor elejét alacsonyabbra helyezték és szélesebbre vették – az Icon által tervezett segédvázhoz pedig Progressive 970 rugós tagot csatlakoztattak. A szögletes tank és faridom által alkotott egység szintén az oregoni fiúk saját kezeinek munkáját dicséri, míg a kereket egy V-Rod-ról nyúlták – egy alacsonyabb oldalfalú első gumival talán jobban mutatna, de így rendkívül egyedinek hat az összkép. A motor fényezését egy szomszédos műhely – a Garage 31 – vállalta el, míg a régi stílusú nyerget a New Church Moto szabta.
A videón szembetűnik, hogy nem lehet egyszerű a vele való motorozás, az üléspozíció nem a legideálisabb – ez viszont nem róható fel egy elsősorban dizájnterméknek. A cég is úgy nyilatkozott, hogy nem a legkezesebb motor az Iron Lung, de a habitusával és a motort körüllengő stílussal ellensúlyozza ezt. Az viszont elvárható lenne, hogy az alapvető biztonsági követelményeknek eleget tegyen. Az első tesztelések alkalmával kiderült, hogy itt bizony el is bukott a projekt – lángba borult ugyanis az egész motor, így kénytelenek voltak gyorsan újjáépíteni és áttervezni egy-két apróságot. Ezek után viszont egy látványos, Icon-ikus motor vált belőle.
Cimkék:
Az Urban Motor jóvoltából megszületett a legújabb bajor paripa első átépítése. Ütős lett!
Elolvasom »Egészen újszerű motorszerzési konstrukció indult hazánkban. Komoly kedvezményekhez juthatunk!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »