A francia Voxan cégről sokat írtunk már korábban: a különleges kétkerekűiről ismert gyár előéletére a hányatott a legfinomabb jelző. Most azonban abszolút előre menekülve igyekeznek kilábalni a válságból: a Paris Motorcycle Show-n bemutatták a Wattman-t. Egyenesen “A jövőbe vezető út“-ként aposztrofálják a valóban minden szempontból figyelemre méltó újdonságot.
A 200 lóerős csúcsteljesítmény éppen olyan figyelemre méltó, mint a 200 Newtonméter forgatónyomaték, amely minden pillanatban teljes mértékben a vezető rendelkezésére áll egészen 10’500-as percenkénti fordulatszámig. Ezen számok miatt adták a “világ legerősebb elektromos motorja” titulust a Wattmannek.
Azonban minden más paraméter is több mint figyelemre méltó. Egyrészt az álló helyzetből mért gyorsulása: 5,9 másodperc alatt szakít 160-ig a krúzer-szerű felépítéssel rendelkező paripa, amely így vélhetően kimeríti a muscle bike kategória támasztotta kritériumokat is.
Még érdekesebb a nagyon kompakt, 12,8 kWh-s akkumulátor-csomag biztosította hatótáv is, amely a gyár ígérete szerint elérheti a 180 kilométert is (persze tudjuk: ott az a fránya feltételes mód). A Wattman az Európában szabványosnak számító COMBO II aljzaton keresztül mindössze 30 perc alatt éri el a 80 százalékos töltöttséget, ami megint csak ígéretes adat.
Sacha Lakic, a Voxan Wattman tervezője szerint a célok között szerepelt az is, hogy az új járműről elsőre és egyértelműen felismerje mindenki, miszerint nem belsőégésű motor hajtja, hanem elektromos. Ezért is épült a motor-akkumulátor csomag köré az egész szerkezet – nem eldugni, hanem éppen kihangsúlyozni szerették volna ezt a részt a mérnökök.
A Voxan továbbra is megmarad a különleges motorok gyártójának, így a Wattman is egyedi megrendelésre, kézzel összeszerelve fog készülni egyesével a franciaországi Sarthe-ban a Solesmes Electric Vehicle Manufacture üzemében. Kicsi esély van tehát rá, hogy valaha kipróbálhatjuk – pedig a Wattman több mint izgató motorkerékpárnak tűnik!
A bemutatóról szóló videót (szigorúan francia nyelvtudással) pedig itt láthatjátok – azért érdemes belepillantani, mert innen jól kiderülnek a jármű dimenziói:
Cimkék:
Megváltoznak a járművek műszaki követelményei. Nem maradnak ki a motorok sem ez alól, áll az új Magyar Közlönyben.
Elolvasom »Visszatér a Yamaha a negyedliteres kategóriába, nem is akármilyen motorral. Utcán is jól használható mini superbikeot ígérnek.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »