Az Európai Unió közlekedésrendészeti hatósága, a TIPSOL szervezte meg azt az átfogó ellenőrzést, amelynek során a térség 28 országában működött valamennyi sebességmérő készülék augusztus 19 és 25 között. Az eredmény elég komoly lett: 728’268 járművet értek gyorshajtáson.
Ebből 274’355-öt a rend éber őrei, további 453’913-at pedig a telepített radarok. A halálos közúti balesetek száma ugyan jelentősen csökkent a vizsgált országokban (2000-ben 54’000, míg 2012-ben már “csak” 28’157 történt), a TIPSOL szerint a gyorshajtás még mindig az első három kiváltó ok között van ezeknél a tragikus eseteknél. Mindenképpen pozitívumként értékelhető, hogy a rengeteg közlekedési okokból megállított és ellenőrzött autó átvizsgálásakor közel harmincezer egyéb bűncselekmény miatt keresett személyt varrtak be – a skála kábítószer birtoklástól az embercsempészeten át a betörésig szó szerint mindenre kiterjed.
Miközben pedig itt Európában ennyire tűzzel-vassal harcolnak a száguldozók ellen, az Egyesült Államokban hosszú idő után most először valami ellenkező irányú dolog kezd elindulni. Legalábbis Utahban, ott ugyanis a régóta érvényes autópályás sebességkorlátozást komoly mértékben megemelték. Nevezetesen az eddigi 55 mérföld/óráról 80-ra (88 helyett 128 kilométer/óra, vagyis már ott is ugyanaz a sebesség használható, mint nálunk). Ennek oka pedig igen egyszerű: a hatóságok belátták, hogy az extrém alacsony sebességkorlátozás mellett több figyelem-kieséses és elalvásos baleset történik, mint ha engedik az embereket haladni.
Érdekes, nem? Mind a két hírből azt vonhatjuk le, hogy a hatóságok szerint “a sebesség öl”. Azonban a jelek szerint nem csak a gyorshajtás, hanem a túlzott cammogás is!
Cimkék:
Mozgóképen is megnézhető, hogyan teszi majd a dolgát a legújabb motorkerékpáros biztonsági kiegészítő berendezés. Szemléletes animációkkal.
Elolvasom »Alig pár nap van hátra, hogy hivatalosan is bemutassák az új 1290 Super Duke-ot, de valaki megelőzte a gyárat és csillapította kíváncsiságunkat néhány fotóval.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »