Ismerős az érzés, amikor egy picit elbambulsz, és majdnem a levegőbe katapultál az elvben biztonsági okokból épített “berendezés”? Amely nem mellesleg járműveink rugózó elemeit is erősen próbára teszi. Néhány aszfaltra tévedt krosszost leszámítva nem hiszem, hogy akad olyan motoros, aki kedvelné őket.
A francia Auto Plus újság zsurnalisztája precíz műszerekkel nekiindult, és rengeteg ilyen berendezést lemért. Mindenfelé az országban. Megdöbbenve azt tapasztalta, hogy 1/3-uk (!!!) nem felel meg a szabványoknak. Túl magas, túl meredek, satöbbi. Sőt, a telepítésük gyakorisága is döbbenetes volt helyenként. Van olyan 2’800 lakossal rendelkező gall falu, ahol 50 fekvőrendőr lassítja a haladást. De talált ilyen szándékos “úthibát” 70-es tábla hatálya alatt is! (Ott szigorúan és kizárólag csak 30-as korlátozás hatálya alatt lenne építhető.) Hogy mennyire veszélyes tud lenni, arra itt van emlékül egy a tavalyi videó, amikor egy mexikói motoros rendőr esett iszonyatosat egy elnézett fekvőrendőr miatt:
Nem tudom pontosan, hogy Magyarországon a szabályok miként határozzák meg a fekvőrendőrök kialakítását, de szerintem nálunk sem jobb a helyzet, mint a franciáknál. Rengeteg az olyan lassító, ahol nem hogy a megengedett harminccal nem tudsz átkelni, de tízig le kell fékezned és egyesbe visszakapcsolnod. Ezzel pedig csak azt érik el, hogy a forgalom ritmusa jól megtörik, sokkal nagyobb lesz a járművek okozta környezeti terhelés – hiszen utána mindenki biztosan gyorsítani fog -, mintha ott sem lenne az egész. Egy a lényeg: aki fekvőrendőrt telepít, az jó lenne ha használná az eszét! Mi motorosok pedig használjuk a szemünket, nehogy úgy járjunk, mint szegény mexikói kolléga…
Cimkék:
A 2014-es modellévre világviszonylatban egyik legnépszerűbb modelljén végez némi motornövesztést a Honda. Lássuk, milyen lesz az újdonság!
Elolvasom »Óvatos szivárogtatás sem előzte meg a három kémfotót, amelyek egy vadonatúj japán cirkálóról készültek. Pedig sok nem választhat el a bemutatótól.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »