Az Onroad hasábjain olvashattatok már a hetvenes években – és azóta is – különlegesnek számító Suzuki RE5-ről, illetve a Norton visszatérési kísérletéről is. Az angol cég 1994-ig foglalkozott forgódugattyús erőforrású versenygépekkel, ezek akkoriban 85 és 120 lóerő közötti teljesítményt tudtak. Bár a brit versenyprogram véget ért, az egykori versenymérnök, Brian Crighton továbbra is rendületlenül hitt a technika életképességében.
A korosodó, de lelkesedéséből mit sem vesztő szakember 2013-ra elkészült legújabb prototípusával, a Crighton CR700P-vel. Nézzük a puszta számokat! A masinát egy kétkamrás bolygódugattyús erőforrás hajtja, amelyet 2 bar nyomásra sűrített gázzal hűtenek. 11’000-es percenkénti fordulaton a 700 köbcentiméter 200 (mondom KÉTSZÁZ) lóerős teljesítményt présel ki magából, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 135 Newtonméter 9’500-nál. Hogy tisztességgel vezethető is legyen az egyedi alumínium vázas, csúszókuplungos és hat sebességes szekvenciális váltóval szerelt paripa, arról a teljes Bitubo verseny-futómű gondoskodik. No meg – és akkor jöjjön a slusszpoén – az egészen döbbenetes, 136 kilogrammos tömeg!
A gépet élőben (sőt, abszolút mozgás közben is) megcsodálhatta a tisztelt nagyérdemű a nyáron a Mallory Park versenypályáján megrendezett ‘Festival of 1000 Bikes’ rendezvényen. A képgalérián kívül érdemes a hangját is meghallgatni a záró videón, ahol is feltűnő módon minden alkalommal egykeréken húz el a gép a célegyenesben. A pilóta, a komoly tapasztalattal rendelkező korábbi TT-versenyző és televíziós szakkommentátor Jamie Whitham pedig csak annyit mondott a pályáról történő visszaérkezést követően úgy első benyomásként: “Ez kib…ott gyors!” – és lehet, hogy nem tévedett nagyot…
Cimkék:
Van, aki kimondottan szeret egy dinamikusan mozgó motoron hátul utazni, de az utasok többsége nem rajong ezért. Van azonban megoldás számukra is.
Elolvasom »A sisakbeszélő rendszerek általános hibája, hogy a készülékek csak saját márkatársaikkal "állnak szóba". A Nolan most változtat ezen.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »