Amikor tizenegy éve piacra dobták az általunk tizedik évfordulóján kipróbált V-Rodot, sok elvakult hívő a cég végóráiról beszélt – hiszen egy Harley-Davidsont nem tudtak elképzelni sem úgy, hogy ne levegő hűtse. Akkor azt még meg tudták magyarázni a sportossággal, meg amúgy is csak egy modellt érintett a dolog – a hagyományos vasak maradtak levegősek. Persze tudjuk, hogy a vadul rezgő blokk és az ősinek tűnő külső már azoknál is abszolút csúcstechnikát rejt – most mégis tovább “romlik” a helyzet, és beszivárog a hűtőfolyadék a nagy vékettesek belsejébe is.
A jövő évi modellek közül kettőt, a közelmúltban általunk is tesztelt Ultra Classic Electra Glide még extrább, Ultra Limited változatát, valamint a Tri Glide Ultrát fogja érinteni a változás szele. Ezekben a 103 és a 110 köbinces blokkok is megkapják a BMW R1200GS-éhez hasonlóan csupán részleges folyadékhűtési rendszert, amely szavatolja a modernizációt a hagyományőrzés mellett.
A Harley-Davidson mérnökei is mindent megtettek annak érdekében, hogy a látszat ne változzon: a bajor kollégákhoz hasonlóan amennyire csak tudták, elrejtették a hűtőrendszert. Azok a nagy vas lábvédőibe, a vázcsövek közé kerültek beépítésre. A folyadék csupán a hengerfejet és a kipufogószelepek környékét hűti, azonban a jobban szabályozható hőmérsékletnek hála így is 10,1-re növelték a kompressziót.
A két éve szabadalmaztatott Twin-Cooled™ High Output Twin Cam 103™ névre hallgató erőforrás forgatónyomatéka így 10,7 százalékkal növekedett, valamint javult a vezető és az utas környezetének hőmérséklet-stabilitása, különösen a sok megállással járó, nagy melegben megtett városi etapok során. Természetesen a környezetvédelem terén is jobb lesz az új erőforrás.
A tolóerő növekedése ráadásul egy sokkal kiegyensúlyozottabb nyomatékgörbével jár együtt – szintén a folyadékhűtésnek hála -, így a Harley-k történetének legjobb nyomatékgyorsulását 60-ról 80 mérföld/órára (ötödik fokozatban) az új Twin-Cooled erőforrással szerelt Ultra Limited fogja tudni. Erre pedig igen büszkék a mérnökök.
Cimkék:
Úthiba
Elolvasom »Nem a környezetvédőkre kell gondolni, hanem a kawasakisok rendezik meg legnagyobb éves összejövetelüket. Este sörözés helyett gyere a Limeringre!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »