Az utolsó teljes napját töltötte Peruban a Dakar Rally mezőnye. Az útvonal az előző napi körverseny induló- és záró pontjáról, San Juan de Marcona-ból rajtolt. A motoros és quados mezőny gyorsaságija teljesen más útvonalon zajlott, mint az autók, kamionok és SxS-eké. Utóbbiakat olyan dűnék közé küldték, ahol valószínűleg motorral végigmenni sem lehetett volna. A nagy vasak is hullottak mint a legyek – Stefan Peterhansel, vagyis Mr. Dakar is azt mondta, ilyen homokban még soha életében nem ment. Pedig ez úgy jelent valamit…
Reggel 52 kilométert aszfalton tettek meg, majd következett 211 kilométer gyorsasági szakasz. Ez után egy 6 kilométeres neutralizációs zónát követően még egy rövid speciál rész jött 53 kilométerrel, aztán jó hosszú, 435 kilométeres összekötővel jutottak el Arequipa-ba. A nap hőse vitán felül a Honda egyik fő reménysége, Joan Barreda volt. A spanyol reggel az élre állt, és folyamatosan külön dimenzióban motorozott a többiektől. Előnye egyre csak nőtt – a célban már tíz perc fölött volt!
A KTM első számú reményévé előlépő Matthias Walkner – aki ráadásul osztrák, így az ő győzelme garantáltan a non plus ultra lenne Mattighofenben – nagyjából végig tartotta a második helyet. Barreda mögött egyébként szorosan alakult a verseny: a második és a hetedik helyezettek között kevesebb mint öt perc volt a különbség! A tavalyi combcsont-törése után bevallottan óvatosan versenyző 2016-os bajnok, Toby Price a hetedik lett, összetettben pedig hatodik – az éltől bő tíz perccel elmaradva.
Összességében tehát elmondható, hogy a motorosok mezőnye észvesztően kiegyenlített! A harmadik napon hatalmasat hibázó Barreda tegnapi teljesítményével az összetett 4. helyre katapultálta magát. Még egy ilyen nap, és akár vezethet is… Csak összehasonlításként: az autósoknál Peterhansel előnye Sainz előtt több mint fél óra, a harmadik helyezett pedig egy és negyed órányira maradt le tőle! Egyszóval a motoros verseny ezerszer kiélezettebb: a nagy dolgok és izgalmak itt várnak még ránk, az biztos!
Amennyiben pedig leborultunk a nap sztárja, Joan Barreda előtt, említsük meg egy mondat erejéig a nagy vesztest, a Husqvarna világbajnokát, Pablo Quintanilla-t is. A chilei rögtön a nap elején hibázott egy baromi nagyot, így közel 29 perces hátránnyal csak a 16. lett. Összetettben is alaposan hátraesett: már csak a 9. 16 perc 12 másodperc hátránnyal. Na de Barreda két napja bő 22 perces lemaradásban volt, amiből azóta pont tizenötöt ledolgozott. Szóval semmi nincs veszve – főleg, hogy ma átlép a Dakar mezőnye Bolíviába, ahol jönnek a gyilkos hegyek!
A második oldalon a napi összefoglaló videóval kezdünk, olvashatsz a magyarokról, jönnek további fotók az élen motorozókról és a részletes eredményeket is megtalálod. Lapozz!
Cimkék:
Vajon mit jelentenek a Harley-Davidson által frissen lefoglalt nevek? Mit kezdenek a 48X, a Bronx és a Pan America címkékkel?
Elolvasom »Nyilvánvalóan jól megnézték maguknak a Benelli mérnökei a Ducati XDiavelt, hiszen annak részletei többnyire visszaköszönnek az új 402S modellen.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »