Nem is olyan régen olvastam egy kimutatást, miszerint az utóbbi évtizedben közel kétszeresére duzzadt a motoros hölgyek létszáma. Nem csak az Egyesült Államokban, hanem az egész világon. Ezeket a statisztikákat és tanulmányokat nem érdemes készpénznek venni, hiszen az eredményeket a legtöbbször már az is befolyásolja, hogy ki rendeli meg őket. Persze semmi pánik. Ezeknek a relevanciáját nem jelen hasábokon akarom megvitatni. Annak az esélye azonban bizonyosan megnő a következő időkben, hogy ez a szám tovább gyarapodjon.
Ugyanis lehet, hogy mi már régen kiebrudaltuk a nemek közötti egyenlőtlenséget – vagy legalábbis megpróbálunk úgy tenni, mintha sikerült volna -, de a Közel-Keleten ezeknek a folyamatoknak a megvalósulása még nem megy olyan gördülékenyen. Természetes, hogy harcias lelkületű nők óvatosan tologatják előre a változás szekerét, és ennek talán beérik egy nagyon is fontos gyümölcse.
A jövő év elején ugyanis az ultrakonzervatív Szaúd-Arábia eltörli azt a törvényt, ami miatt nem vezethetnek a nők autót, teherautót és motorkerékpárt. Ez a hír három hónappal azután látott napvilágot, hogy Szalman király bejelentett egy ambiciózus reformcsomagot, amit keresztül kíván vinni az országon. Ennek részeként a Szaúdi Közlekedési Főigazgatóság nyilatkozatot adott ki a tilalom megszüntetéséről. A rendszer sajátosságai azért kiütköznek, ugyanis ezzel egyidejűleg létrehoznak egy speciális központot a női vezetők által elkövetett közlekedési szabálysértések kezelésére. Továbbá azt is leszögezték, hogy nem lesz külön rendszámtábla a női sofőrök által vezetett járművek részére.
Az egyenjogú törvények behozatalára már csak azért is szükség van, hogy az országról kialakított külpolitikai képre kevésbé tehénkedjen rá az űber-konzervatív plecsni, amely eddig az elnyomás szimbólumává tette az országot. A közlekedésügyi reformok mellett feloldották a mozik tilalmát, így az emberek ezentúl legálisan nézhetnek filmet. Továbbá a nők bemehetnek három kijelölt stadionba is. És ki tudja? Talán egyszer játszhatnak is.
Cimkék:
A Ducati után az MV Agusta is belevág új négyhengeres motorjának fejlesztésébe, miután háromhengereseik már teljesítik az EURO 4 normákat.
Elolvasom »Azt hihetnénk, hogy elcsépelt a kérésünk, mégis szóvá kell tennünk. Most már tényleg, de tényleg ne motorozzatok részegen!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »