Legelőször négy éve, még a 2013-as Tokyo Motor Show-n mutatták be a turbós Suzuki concept motort, akkor még egy 588 köbcentis blokkal, Recursion néven. Azóta pedig eltelt egy kis idő, de a széria mdell még sehol.
Az évek során legalább az EX7 névre keresztelt blokkról kiderült pár dolog. A jelenlegi állás szerint egy 700 köbcentis, sorkettes egység adja majd az erőt, a szokásos négy szeleppel és két vezérműtengellyel. Plusz ugye a változó geometriás turbófeltöltő és az intercooler. Ez a recept pedig a legszerényebb becslés szerint is bőven több mint száz lóerőre elég. Na de mikor lehet kipróbálni? Milyen motorban lesz először ez a blokk? Több turbós gép is várható?
Egyes svájci források szerint a Suzuki már elkezdte bemutatni az új modellt egyes kereskedőknek, amit egyenlőre csak Suzuki GSX-700T-nek hívnak. A 2013-as bejelentés óta az akkor beharangozott 588 köbcentis blokk 700-ra nőtt, illetve további érdekesség, hogy a Recursion nevet még 2015-ben levédette a Suzuki Amerikában és Európában is. Az még mindig rejtély, hogy mibe fog tényleg beépülni a blokk. Valamilyen gyorsasági- vagy izom-naked gépbe tudnám a leginkább elképzelni, mondjuk 150 lóra húzott teljesítménnyel és széles tartományban használható erőtartalékkal.
Úgy tartják, hogy egy motor kifejlesztése a nulláról mintegy 3-5 év. Ha a Suzuki is így számolja, jövőre pont letelik ez az idő és muszáj lesz villantaniuk valami széria közeli motort. Nekünk pedig nem marad más dolgunk, mint kivárni és bízni a japánokban.
Cimkék:
A Google kamerás autója előtt csattant egy motor két személlyel együtt egy autóba. Úgy tűnik, a baleset szerencsésen végződött.
Elolvasom »Nem könnyű egy érdeklődő laikus számára elmesélni, hogy milyen élmény egy tempós kanyargás. A motoros hullámvasút segíthet egy ilyen helyzetben.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »