Nem feltétlen rossz, ami kínai, de itt aggódunk. Első pillantásra egy az egyben a Honda CB500X köszön vissza nekünk, aztán megnézzük jobban és akkor is. Nem ez az első alkalom, amikor egy nagy gyár modelljét “átcímkézve” adnak ki kínai gyártók. Ebben az esetben ezt a Hengjian tette meg, HJ500-3 fantázianévvel.
Az utóbbi években a kínai gyártású motorok is egyfajta fejlődésen mentek keresztül. Korábban a kis kapacitású gyárakban többnyire egyhengeres, léghűtésű motorokat dobtak piacra valamelyik neves gyártótól “koppintott” formavilággal. Ez változni látszik: Chongqing Zhongwo, a motor “tervezője” ugyanis nem csak a formát merítette máshonnan, hanem az erőforrás dizájnt is. Az egyetlen kis felbontású képen megfigyelhetjük, hogy a legtöbb részletben megszólalásig hasonlít a Honda modelljéhez. A fényszóró, a jellegzetes “csőr”, a hasidom, de még a hátsó rész is a CB500X-től származik. Mentségükre szóljon, hogy kis eltérés az oldalidomok esetében megfigyelhető.
Ezen kívül a Hondánál alkalmazott hagyományos lengőkar helyett itt ez alumíniumból készült. A tengelytáv is kis mértékben növekedett (1’420-ról 1’450 milliméterre), illetve 196 kiló helyett a kínai példány csupán 180-at nyom. A HJ500-3 névből feltételezhetjük, hogy még másik két modell is létezik a CB500 alapokra építkezve. Olyan további részleteket, mint megjelenés időpontja vagy hogy elérhető lesz-e Európában, egyelőre nem tudni. Feltételezhetően messze el fogják kerülni az európai piacokat és inkább a fejlődő országok felé veszik majd a terjeszkedés irányát – nagy örömet okozva ezzel nekünk.
Cimkék:
Olyan erőforrásokat kerestünk, amiknél a mérnökök a funkcionalitás mellett a külcsínyre és a részletgazdagságra is ügyeltek.
Elolvasom »Az alapvetően robogógyártásban sikereket elérő tajvani Sym bemutatta a Trazer 200 és a Wolf 300 modelleket. Előbbi kaland- utóbbi csupasz motor.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »