A 70-es, 80-as évek rivalizálásnak egyik terméke az 1047 köbcentis, léghűtéses soros elrendezésű hathengeres motor, amely 105 lóerő leadására volt képes. A 24 szeleppel és 6 karburátorral szerelt motor 216 kilométer/órás végsebességre volt képes, impresszív negyed mérföldes teljesítménnyel. 11.36 másodperc alatt futotta a távot, 189.82 km/h végsebességgel.
Nem maradhat le a különleges hengerelrendezéssel bíró erőforrás a felsorolásunkról. Az oldalra helyezett hengerek könnyedén hűthetőek használat közben. A menetszélen kívül a szemünk is megakad a furcsa megoldáson, mind a 744 (V7) és a 843 köbcentis (V9) változat teljesíti az Euro 4 normákat.
A korábbi és az újabb modellek esetében is kijelenthető, hogy Edward Turner kezei alatt egy ikon született. A szögletes hengerdizájn és a blokk részletessége egyszerűen pazar. A mostani Triumph retró modelleken is ez köszön vissza nekünk, az összes fontosabb, védjegynek számító megoldás megtalálható a már folyadékhűtésű motorokon is.
A chopper és cruiser motorok rajongói között az amerikai gyártó egyértelműen etalonnak számít. Pazar megoldásokkal évtizedek óta a réteg nagy kedvence. A krómozott alkatrészek tömkelege nem kerüli el a motorblokkot sem. A 45 fokban elékelt V2-es erőforrás sem szűkölködik a szép részletekben. A Big Twin és a Sportster Evolution esetén is minőségi anyagfelhasználással találkozhatunk.
Már az elnevezés láttán is egyből valami furcsaságra gondolhatunk. Ebben az esetben a mérnökök elhagyták a hagyományos formavilág alkalmazását és a hengereket négyzet alakzatban helyezték el. Na de a motor nem csak a külsővel hódított! Az 1985-től gyártott “RBG500 Grand Prix” versenygép által ihletett erőforrás hét egymást követő címet szerzett az 500 köbcentis géposztályban, az akkori Király Kategóriában. Olyan versenyzők alatt szuperált, mint például Barry Sheene.
Nektek van személyes kedvencetek? Mivel egészítenétek ki a felsorolást?
Cimkék:
Az előző írásban David Robb, a BMW Motorrad egykori dizájnért felelős főnöke volt porondon, most pedig svéd utódjáról ejtünk pár szót
Elolvasom »Megszokhattuk, hogy neves márkák termékeit előszeretettel másolják és silány minőségben, átcímkézve dobják piacra. Hasonló történhetett itt is.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »