Ennyire még talán életemben egy teszt sem húzódott el. Ennek több szempontból is van jelentősége. Történt ugyanis, hogy még a 2017-es motoros szezon elején a Harley-Davidson hazai képviselete szervezett egy sajtótúrát, hogy bemutassuk az évben elérhető bérmotorjaikat. Akkor sikerült egy hosszabbat – és irgalmatlanul élvezeteset! – motoroznom BenZsoval együtt Tatáról hazafelé. Ebben a Tesztmotor.hu főszerkesztőjének is volt szerepe, de az élmények fő forrását mégis a Fat Bob 103 szolgáltatta.
Már akkor elhatároztam: a motort elhozom egy videózásra – hiszen az együtt töltött kellemes órák után úgy éreztem, ezt a gépet mindenkinek meg kellene ismernie. Egyszerűen megérdemli. Aztán beindult a szezon, a dolog egyre tolódott – és egyszer csak beköszöntött az ősz. Ilyen az élet, na. Próbálkoztam én közben, de a bérlők is szerethették a masinát, mert sosem volt szabad.
Aztán október közepén jól eltörtem a felkaromat, így rendhagyó módon operatőrünk, Balázs hozta el a Fat Bobot, és én érkeztem kocsival a forgatásra. Az élmények azonban még élénkek voltak április óta – ez is mutatja mélységüket. A dolog viszont kiváló kontrollnak bizonyult, mert amikor Bali megérkezett a találkozó helyére, áradozva mesélte mindazokat, amiket jómagam is el akartam mondani a kamerának. Így legalább megnyugodtam, hogy nem készülök túlozni…
A Fat Bob a Dyna családon belül is teljesen elkülönült márkatársaitól. Semmi finomság, csak agresszivitás és motorozási élmény – ezt kínálja a saját brossúrája szerint és a valóságban is. A domináló fekete szín, az ízlésesen elosztott kevéske krómozott alkatrész, a hosszú, lapos és széles sziluett mind azt sugallja: gyere és legyünk rosszak! Persze úgy amerikaias módon, tehát nem supermotós nagyvárosi egykerózásra kell gondolni. A Fat Bob más jellegű élményekkel ajándékoz meg.
Videónk fontos része a Fat Bob elhaladási hangja. A legszebb hangú gyári kipufogók egyike!
Fussunk végig a formai jegyeken – amelyek egy része a használatot is meghatározza. Tehát dominál a fekete: a motor színétől függetlenül a váz és a blokk alig kapott krómozott fémet. A különleges formájú, majdnem teli keréktárcsák is feketék, ahogy a teleszkópok fix alsó része is. Krómozott a becsúszószár, a dupla első lámpa teste, a drag stílusú, brutálisan széles kormány, a zseniális Tommy Gun kipufogó, a hátsó rugóstag alsó-felső gyűrűje és az utasháttámla alatti rögzítőidom a hátsó sárvédőn.
A 2-1-2 rendszerű Tommy Gun kipufogó gyári, ehhez képest gyönyörűen szól – a videóban ez talán át is jön
No meg a kürt burkolata balról a két henger között, a primer hajtás takaróeleme és a bordásszíj védő borítása – meg persze a hátsó kereke is. Ezeken kívül már csak a féktárcsákat említhetjük – visznt ezekből elöl mindjárt kettőt is találunk. Ami szintén azt sugallja, hogy a Fat Bob a dinamikusabb Harley-Davidsonok közé tartozik. Ami igaz is – de erre visszatérünk később.
A színvilág mellett elengedhetetlenek a formai jegyek. A sziluett lapos és széles – ilyen maga a tank is. Oldalról egészen alacsonynak tűnik, de hogy a közel 19 literes térfogat kijöjjön, komoly terpeszt kell dobnunk hogy lábaink közé kaphassuk. Minderre rájátszik a széles első (és persze hátsó) gumi, a borzasztó széles, enyhén hátrafelé nyilazott – de majdnem egyenes – kormány is. No meg a dupla első lámpával tökéletesen harmonizáló, elég szögletes faridomba rejtett szintén kettős kerek ledes hátsó világítás is.
Nagyon fontos, a motorozási élményt meghatározó dolog – amivel még indulás előtt megismerkedhetünk – az üléspozíciónk. A mély ülésbe huppanva fenekünk tökéletesen elhelyezkedik és befészkeli magát. A lábtartók messze elöl vannak, így még a langalétáknak is fejedelmi a térdszög. (A fékpedált persze lábhossz függvényében állítani kell, nekem így nem volt tökéletes.)
A második oldalon megindulunk, és kiderül milyen motorozni a Fat Bobbal. Lapozz!
Cimkék:
A holtszezon színesítéseként folytatjuk élő műsorunkat. Az Onroad.hu Live harmadik adásában két izgalmas motoros túra hősével beszélgetünk - interaktívan.
Elolvasom »Motorozás szép tájakon, jó buli esténként és még jótékonykodás is szerepel három izgalmas tájékozódási túránkon. Ezzel várunk jövőre, készülj!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »