Egy hónap múlva már úton lesz a jubileumi, 40. Dakar Rally mezőnye. Az évfordulóról a szervezők is méltó módon emlékeznek meg: a különleges(en durva) futam 14 napon át 12’000 kilométeres távra lett megtervezve. A mezőny talán éppen ezért iszonyatosan komoly: az összesen 515 járműből majdnem 150 motor vág neki a világ valaha volt legkeményebb terepversenyének. A 2013-as beszállásuk óta mindig különösen esélyesként kezelt gyári Honda Monster Energy team azonban közvetlenül az indulás előtt komoly veszteséget szenvedett: ellopták az egyik rajtra kész CRF 450 Rally versenymotort!
A franciaországi Le Havre kikötőjében már túl volt a mezőny a gépátvételen, vagyis a versenygépeket átnézték és szükséges alkatrészeiket leplombálták. A behajózásra előkészített járművek közül a gyári Honda alakulat egyik szállító kamionját – amely maga is benevezett versenyjárműként visz majd alkatrészeket a Dakar útvonalán – azonban néhány napja éjszaka feltörték. Mit vittek el? Egy rajra kész CRF 450 Rally versenymotort és három versenysisakot.
Az okozott kár összege elképesztő: 300’000.- euró, vagyis mai árfolyamon közel 95 millió forint!!! A paris-normandie.fr oldal értesülései szerint a bűntény a le havre-i dokknegyed Quai Colbert névre hallgató központi részén történt. A károsultak megtették a feljelentést.
A Honda gyári alakulata azonban nyilván nem tehette meg, hogy eggyel kevesebb motorral vágjon neki a jubileumi, minden eddiginél fontosabb Dakar Rallynak. (Gondolj bele: mi lenne, ha éppen most törnék meg a KTM páratlan sikersorozatát?) Így saját weboldalukon csupán ennyit írtak: “Mindent sikeresen behajóztunk. A cél: Lima, Peru!” Vagyis az ellopott motort a gyárból azonnal pótolták, átvetették a szervezőkkel és beállították a helyére. Ennyit számít nekik a közel százmilliós összeg. A tét sokkal nagyobb! Én már csak egyet nem értek: mit csinál a tolvaj a portékával? Mert hogy egyhamar nem tudja eladni, az elég valószínű…
Cimkék:
A futurisztikus jegyekkel rendelkező japán koncepcióról megjelent egy videó, amely alapján elképzelhető, hogy a CB4 Interceptor szériává válik.
Elolvasom »Az egyre népszerűbb kis köbcentis sportmotorok szegmensének legújabb tagja az indiai Apache RR310, amely teljesen BMW technikára épül.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »