A csapat neve az “Indian Army Service Corps Tornadoes” rövidítése, vagyis hivatásos katonákból áll. A gárda elit alakulat, arra hozták létre, hogy fellépéseivel az Indiai Hadsereg nevét öregbítse. Parádékon is gyakran szerepelnek, de a Guinness Book of World Records, vagyis a hivatalos világcsúcs-gyűjtemény lapjain is évek óta ott vannak. A mostani mutatványuk ugyanis pontosan ebben a formájában már hét éve is bekerült ebbe az elit válogatásba.
Az akkori videón azonban csak a könnyed suhanást láthattuk. Az egyébként mindenféle egyéb mutatványáról is híres motoros kaszkadőr csapat újabb tömeges motorozását viszont egészen új szemszögből is megcsodálhatjuk a lentebb látható kisfilmben. Nézzük mi kell ahhoz, hogy egyszerre 58 ember motorozzon egyetlen – tegyük hozzá: jobb sorsra érdemes – 500-as Royal Enfield fedélzetén.
A motort alaposan felkészítették. Hogy a futóművön mennyit módosítottak, azt nem árulták el, de az oldalaira gumiabroncsokból és deszkákból fellépőket alakítottak ki. A vezető mellett teljes hosszban valamilyen fémkeretet is alkottak. Mivel a sok “utastól” a nyeregben ülő egyetlen igazi motoros – a pilóta – semmit nem látott, egy hátul, a többieknél magasabban álló navigátor szóbeli parancsokkal segítette az irányítást. Ezt látjuk a videó első részében, majd 2:33-tól jön az eseménysor kívülről.
Mivel ekkora tömeggel lehetetlen elindulni, egy sor kaszkadőr felkapaszkodása után mozgásba hozták a gépet, majd a többiek már mozgás közben ugráltak fel. Ez azért – lássuk be – így nem is egy annyira egyszerű mutatvány! Hogy mennyi ideig kellett gyakorolni? Sharma Őrnagy így mesélte el a felkészülést: “Tíz hónapon át az egység mind a 150 tagja éjjel-nappal gyakorolt, hogy a mutatvány sikerüljön.” Úgy látszik, 2010 óta lecserélődött az állomány – vagy kijöttek a gyakorlatból. Mindenesetre eredményes volt a munkájuk: 2017. november 19-én a bangalore-i Yelahanka katonai reptéren 58 fővel a fedélzeten 1’200 métert tett meg az ASC Tornadoes csapata. Gratulálunk!
Cimkék:
Sőt, még az is kiderült, hogy a jelenlegi állás szerint három különböző verzió van fejlesztés alatt a KTM-nél. A sztori tehát egyre izgibb!
Elolvasom »A Triumph időnként a lehető legváltozatosabb módokon igyekszik kedveskedni a híveinek. Ezúttal egy jónak tűnő terepbicajjal.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »