Szinte még véget sem ért a MotoGP világbajnokság, és szokás szerint azonnal megkezdődtek a tesztelések Jerezben. A közös rendezésű hétvégén részt vett a WSBK mezőnye is, többek között a Kawasaki két szupersztárja, Jonathan Rea és Tom Sykes. Nagy meglepetésre a két géposztály között minimális differencia volt megfigyelhető az egész hétvégén. A negyedik nap végére Rea az előkelő negyedik helyet érte el összetettben, 0.323 másodperccel lemaradva Andrea Dovizioso mögött. Aki nem mellékesen az utolsó futamig versenyben volt a világbajnoki címért.
Ha külön nézzük az egyes napokat, a pénteki tesztnapon a háromszoros világbajnok volt a leggyorsabb. Andrea Iannone, a Suzuki Ecstar csapat versenyzője lett a második – 0.044 másodperccel lemaradva. Rea 2015 és 2017 között 79 alkalommal végzett a pódiumon, ebből 39-szer a dobogó legmagasabb fokára állhatott fel. Mindenki tudja, hogy egy remek versenyzőről van szó, de így is meglepetésnek nevezhető, hogy a pénteki napon nyolc MotoGP versenyzőnél is jobb időt ért el – akik szintén a 2018-as technikát tesztelték.
Olyan neveket utasított maga mögé, mint Alex Rins, Pol Espargaro, Bradly Smith, Danilo Petrucci, Jack Miller vagy Scott Redding. Rea csapattársa, Sykes sem szégyenkezhet teljesítménye miatt, ugyanis az ötödik helyet kaparintotta meg ebben a mezőnyben. A Kawasaki Racing Team szintén az új ZX-10R-t teszteli az új szabályok alkalmazásával, miszerint a fordulatszám tartomány maximumát 1’200-zal csökkenteni kell. Összesítésben így alakult a teszthét végső sorrendje: Andrea Dovizioso, Cal Crutchlow, Jorge Lorenzo és Jonathan Rea.
Az eredmények is alátámasztják, hogy manapság az utcai motorokra épülő kategória mennyire közel jár a MotoGP technikához. Nem légből kapott állítás tehát az, hogy ma olyan széria sportmotort lehet kigurítani a szalonokból, ami a néhány évvel ezelőtti MotoGP motoroknál akár jobb teljesítményre is képes szakavatott kezek között.
Vajon utoléri a Superbike technika a MotoGP mezőnyt? Szerinted mit hoz az új szezon?
Cimkék:
Jöjjön tíz innováció a motorkerékpár ipar történelméből, amelyek a maguk korában hatalmas dolognak számítottak, de sosem lettek sikeresek.
Elolvasom »Sőt, még az is kiderült, hogy a jelenlegi állás szerint három különböző verzió van fejlesztés alatt a KTM-nél. A sztori tehát egyre izgibb!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »