A járműgyártás világában a visszahívás teljesen megszokott dologgá vált. Ennek számos oka van. A piaci folyamatok egyre gyorsabb modellváltásokra kényszerítik a gyárakat, így a fejlesztésekre kevesebb időt tudnak fordítani, mint korábban. Néhány évtizede bizony nagyon hosszasan tesztelték a bemutató előtt a motorokat – és persze az autókat is -, így csak akkor adták át azokat a nagyközönségnek, amikor tökéletesnek gondolták őket. Ma már annyira kapkodni kell az egész folyamattal, hogy a vásárló is a fejlesztés részévé vált: a nyúzópróbát általában már ő fejezi be. Így persze alaposan nőtt a bakik száma is – most éppen a Honda superbike-ja, a CBR1000RR – vagyis a Fireblade – került sorra.
A probléma az üzemanyag tartály bejáratánál keletkezett. A betöltő nyílás lezáró sapkájának tömítése nem tökéletes, így a benzin nincs tökéletesen elzárva a külső környezettől. Ez nem párolgás formájában okoz problémát, hanem éppen fordítva: a víz tud bejutni az éltető naftába. Ez pedig nyilván károsan hat annak minőségére is – de a nagyobb baj, hogy korróziót okozhat. Az USA piacán összesen 2’443 CBR1000RR és CBR1000RR SP érintett – a tulajdonosokat értesítik és motorjukat ingyen átvizsgálják. Értelemszerűen minden szükséges alkatrészt térítésmentesen cserélnek. Akár a komplett tankot is.
Természetesen van még egy fontos szempont, amit nem hagyhatunk szó nélkül. Ezekben az esetekben a felelősség nem minden esetben a gyáraké, hiszen rengeteg részegységet a beszállítók beépítésre készen adnak át nekik. Ez esetben is simán lehet, hogy ilyesmiről van szó. A lényeg azonban mindig ugyanaz: amikor egy gyár vállalja a felelősséget és szó nélkül teljesíti szavatossági kötelezettségét, az dicséretes. Így kell ezt!
Cimkék:
Kiváló reklámfilmet készített a Honda új zászlóshajójáról. A 95 másodperc alatt a Goldwing teljesen új oldalairól mutatkozik be nekünk.
Elolvasom »A Londonban és San Franciscoban is megtalálható Untitled Motorcycles vette kezelésbe a Moto Guzzi egy modelljét és egész jó dolog sült ki belőle.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »