A milánói motormutogató gigadzsembori még ennyi idő elteltével is képes meglepetéseket tartogatni. Nem is csoda. A Föld lakosságának az a parányi százalékocskája, akinek szerencséje van a show idején személyesen nyálat csorgatni az újdonságok felett, azoknak a figyelmét is könnyen elkerülheti egy-egy nem túlhypeolt momentum. Többnyire a nemzetközi szaksajtó is elballagott egy jobb sorsra érdemes tanulmánymotor mellett. A social média viszont felkapta, megpörgette és tovalendítette. És akkor leesett a tantusz: bakker ez egy Katana koncepció!
Joggal merül fel a kérdés, hogy mégis hogyan eshetett ez meg? Hiszen minden józan gondolkodású ember arra számítana, hogy egy ilyen hírt már a Katana név jogán is leütnek, mint kultúrzsurnalisztát a viszkikóstolás után. Ez a név egy felhatalmazás – sőt felhívás – a gyermeki rajongásra. A válasz egyszerű. De kedves olvasó, nem hagyhatlak figyelmeztetés nélkül, hogy hűtsd le lángoló lelked és készülj fel az árnyodalra.
Bizony. Ahogy mondom, ezt nem a Suzukitól kapta az istenadta nép. A művet Rodolfo Frascoli, és az Engines Engineering műhely hozta létre. Azonban az a tény, hogy a Suzuki felkarolta és a saját szárnyai alatt mutatta meg az EICMA keretein belül, arra enged következtetni, hogy a vállalat figyelemmel kíséri a project által keltett visszhangokat. Ez pedig okot adhat némi bizakodásra, ugyanis úgy tűnik, hogy végül csak sikerült felborzolni a kedélyeket a legendás névvel kapcsolatban.
A GSX-S1000F alapjain készült motor az idei év egyik legkívánatosabb tanulmánymotorja lett, pedig a mezőny erős. Hiába, Frascoli úr érti a dolgát. Neki köszönhetjük a Moto Guzzi Grisot, de abban is benne volt a tenyere, hogy a Triumph Street Triple modellt ma olyannak ismerjük, amilyen. Mi pedig remegő lábakkal és izzadó tenyérrel izgulunk azért, hogy szöget üssön a dolog a Suzuki nagyvezírjeinek fejébe. Hiszen úgy tűnik, hogy az a designer, aki a forma hagyományait tiszteli, és mégis képes újszerűen tálalni azt, már megvan.
Cimkék:
Az amerikai születésű David Robb volt felelős a BMW Motorrad rendkívül erős megújulásáért a ’90-es években. Nézzük, hogy jutott el odáig.
Elolvasom »Kiváló reklámfilmet készített a Honda új zászlóshajójáról. A 95 másodperc alatt a Goldwing teljesen új oldalairól mutatkozik be nekünk.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »