Habár emberünk Bostonban született, gyerekkora java részét mégis Japánban töltötte, egyetemi tanulmányait pedig Kaliforniában, a pasadenai Dizájn Művészeti Egyetemen végezte – kimagasló eredménnyel. Egyébként több, kimondottan tehetséges szakember is itt szerzett diplomát – olyanok, mint Ola Stenegärd, aki jelenleg is a jármű dizájn osztály vezetője a BMW Motorradnál. De még Willie G. Davidson is, aki William A. Davidson unokája, aki meg ugye a Harley-Davidson társ-alapítója. Ha pedig azt mondom, hogy Miguel Angel Galluzzi is itt tanulta a szakmát, az olasz motor pártiak egyből vágják, hogy a Piaggio egyik vezető mérnökéről van szó.
Ebben az esetben például a szomszédból, ugyanis némi Chryslernél eltöltött idő után Robb átpártolt a német Audihoz, majd pedig 1984-ben a BMW gépjármű divíziójánál landolt. Méghozzá a sokakat megosztó Chris Bangle alatt. Bangle-t ugye nem nagyon kell bemutatni: ő váltott ki elég vegyes érzelmeket a vásárló közönségből, miután bemutatták az általa tervezett E65-ös kódjelű hetes BMW-t. Minket viszont sokkal jobban érdekel abból a szempontból, hogy ő kérte fel Davidet: próbálja meg némileg új irányba terelni a BMW kétkerekűinek formatervét.
Amikor 1993-ban átvette a vezetést, a BMW Motorrad még csak 30’000 motort értékesített világszerte és 19 gép szerepelt a modellpalettán. Egy korabeli interjúban David kifejtette, hogy szerinte mindaddig ugyanazt csinálták, nem volt semmi új a dizájnban. “Hagyjunk fel saját magunk folyamatos másolásával!” – mondta anno. Szélsőséges döntés vagy sem, mindenesetre bevált az új irányzat: soha nem látott növekedés indult meg az eladások terén.
Akkoriban olyan, mára legendás motorok jelentek meg, mint a K1200RS, a K1200R, az R1200C, az F800S, az F800ST, az F800R, az F800GS és persze a világon a legtöbbet eladott BMW, az R1200GS. Azt már csak zárójelben, hogy az ő fejéből pattant ki a mára fogalommá vált BMW S1000RR superbike is. Az a motor pedig megjelenésekor szinte agyonverte az addig regnáló japán csúcsmotorokat.
David Robb 2011-ben vonult nyugdíjba. Abban az évben a BMW Motorrad pontosan 104’286 darab motorkerékpárt értékesített világszerte. Plusz egy érdekesség a végére: két testvére közül az egyik zenész, a másik pedig a Metallica egyik testőre volt. Azt hiszem, ezt hívják sokszínű családnak.
Cimkék:
Legalábbis a képek alapján gyanús az egyezés. Lássuk a konkrét Benelli és Ducati motorokat, merthogy több "ikerpáros" is van köztük.
Elolvasom »A Katana jól csengő, legendás név a Suzuki portfóliójából és sokan szeretnék, ha újra életre kelne. Ilyen is lehetne. Akár.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »