A KTM napjainkra a motorgyártás egyik meghatározó szereplőjévé vált, minden szegmensben fel tud mutatni egy versenyképes modellt. Most leányvállalata került a középpontba, ugyanis a Husqvarna gyártása hamarosan átkerül Indiába. A tervek szerint 2020-ra a KTM mellett a Husqvarna is abban az indiai gyárban fog készülni, ahol a 125, 390 Duke, illetve az RC125 és RC390 legördül a szalagokról.
A Chakan városában működő Bajaj Auto felügyelete alatt fog készülni a várva várt Husqvarna 401 is, aminek köszönhetően jelentős létszámbővítést terveznek a gyárnál. A jelenlegi 100’000 darabszám körüli kapacitás megduplázása a cél a skandináv márka beszállásával 2020-ra. A KTM igazgatója, Stefan Pierer szerint 2019 végére megtörténik a költözés. A gyártás áthelyezése egészen a kis, 125 köbcentis modellektől az óriási rajongással övezett 401-es modellig bezáróan fogja érinteni a palettát. Korábban már mi is beszámoltunk a formabontó megoldásokkal felvértezett Vitpilen és Svartpilen modellekről.
A KTM idén már több, mint 40’000 motort értékesített Indiában, év végére meghaladják a bűvös ötvenezres darabszámot. Ezzel az eredménnyel pedig az indiai az osztrák gyár legjelentősebb piaca! Azonban még koránt sincs vége a történetnek: a KTM célkitűzései között szerepel, hogy még tovább terjeszkedjenek. Terveik szerint olyan afrikai országokban is megjelennek majd, mint például Ghána, Uganda vagy Etiópia. A gyártás áthelyezésével és az olcsó munkaerő-költségekkel ezek a piacok elérhető közelségbe kerülnek és a logisztikai kiadások, valamint a disztribúciós hálózat optimalizálásával könnyedén versenyképes árakkal tudják majd kínálni a motorjaikat.
A KTM és a Husqvarna együttesen a legnagyobb motorgyártók közé emelkedik, amivel képes lehet az erőviszonyok átalakítására, nem kis borsot törve a konkurencia orra alá. Tehát, aki még Európában gyártott Huskyt szeretne beszerezni, annak nagyjából két év áll rendelkezésére.
Cimkék:
Úgy fest, hogy a Ducati is kénytelen lesz berobbanni a robogós köztudatba, követve a Volkswagen anyacég környezetbarát irányzatát
Elolvasom »Nem csak nálunk, hanem talán Európában is elképzelhetetlen egy ilyen képsor. A motoros rendőr lázongók közé hajt, akik nem látják szívesen...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »