Már októberben is lehetett tudni, hogy a Triumph készül valamire a Tiger modelljeivel kapcsolatban. Miután a brit gyártó is két lábbal állt bele a beetető kampányok sorába, ezért tudtuk azt, hogy valami történni fog, de akkor még a találgatásoké volt a főszerep. Talán a nyolcszázast frissítik? Vagy az ezerkettest? – Így ízlelgettük a lehetőségeket. A milánói show végül megadta a választ: mindkettőt.
Az igazi poén, a nagy durranás azonban elmaradt. Igaz, abban csak titkon reménykedtünk, hogy kihoznak egy Tramontana változatot, a Panafrica Rallyn debütáló motor alapján. Ez végül nem történt meg, de nem hibáztatható miatta a Triumph. Ők valójában nem kecsegtettek ilyen lehetőséggel, csak a nemzetközi szaksajtó fantáziája lódult meg. Talán jövőre.
A Triumph Tiger 800-as család komoly frissítést kapott a 2018-as évre. A gyártó szerint darabszámra majd 200 változtatást hoztak, bár ezek szabad szemmel nehezen érzékelhetőek. Természetesen itt most nem arról van szó, hogy teljesen új adventure modelleket kapnánk. De fontos fejlesztések érkeznek a különféle alapvető rendszerekhez. Ezzel segítve azt, hogy a középsúlyú versenyben egy vonzó alternatíva legyen a legutoljára 2015-ben frissített modell.
A Triumph azt mondja, hogy a 800 köbcentiméteres, három hengeres blokk ereje ugyan változatlanul 95 lóerő maradt, de a kezelése érzékelhetően érzékenyebb lett. A britek mindemellett rövidítettek egy nagyot az első fokozaton, ami szintén a terepbarát alacsony sebességű közlekedés kezelhetőségén javít. Ezen kívül átdolgozták a kipufogó rendszert, és újra gondolták az öt fokozatban állítható szélvédelmet.
Az egyik olyan fejlesztés, amire valószínűleg mindenki elégedetten fog csettinteni, az az új “Off-road Pro” vezetési mód bekapcsolásának lehetősége. Ez a lehetőség ugyan csak az XC modelleken érhető tetten, de igazán hasznos lehet a profiknak. Ugye a név kötelez. Ugyanis ez lehetőséget biztosít arra, hogy a különböző motorozást segítő biztonsági kütyüket kikapcsolja a motoros.
A változások további sorát erősítik a teljesen LED-es fényforrások, a finoman megváltoztatott karosszériaelemek, és az új színcunami, amit az adventure modellekhez kifőztek a ködös Albionban. A motoron ülve is szembeötlik a változás, ugyanis a megkapta a TFT kijelzőt a Street Triple 765-ről.
Az új modellek részét képezi a kipörgésgátló, az ABS, az elektronikus gázkar, és a tempomat. A rövid lábbal ellátott motorosok számára pedig továbbra is fenntartják az alacsony, “low” lehetőséget. A Triumph egyébként továbbra is kicsit kuszán kezeli a modelljeit, ugyanis hat különböző kivitelt takar, ha valaki azt mondja, hogy 800-as Tigris.
Ökölszabályként azonban elmondhatjuk azt, hogy az XC modellek jobban bírják a terepes kiképzést, az XR modellek pedig inkább aszfaltra való kátyúsemlegesítők.
A második oldalon az 1’200-es modellek következnek. Lapozz!
Cimkék:
Manapság mindenki kalandmotorokat akar gyártni. Miért pont az indiai gyártók maradnának ki a buliból? Ez itt a Hero Xpulse tanulmánymotor.
Elolvasom »A Kymco útjára bocsájtotta az XCITING 400 S maxirobogóját a vásárlók kegyeiért. Erőteljes motorral és nappali menetfénnyel eresztik a ketrecbe.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »