Ráadásul kapásból háromféle zsír új variációt mutattak be. Ha valaki eddig esetleg nem követte volna a műfaj alakulását, a legelső hivatalos Scrambler (most ne számoljuk ide a ’60-as és ’70-es évekbeli motort) 2015 elején került kereskedelmi forgalomba, és azonnali siker lett. Barátságos és nem túl erős tulajdonságainak illetve kedvező árának köszönhetően vitték, mint a cukrot. A blokk egy megszokott 90°-os, V2-es elrendezésű 800 köbcentis egység volt, kellemes 75 lóval és egy hatos váltóval.
Na ez a szerény motor kapott most egy hivatalos utódot, vagy talán inkább nagy testvért. Várható volt a család bővítés, anno mi is írtunk róla. A 2018-as évre egyenlőre három modell várható, ezek a Ducati Scrambler 1100, a Ducati Scrambler 1100 Special és a prémiumnak szánt Ducati Scrambler 1100 Sport. Az olaszokat ismerve persze nem kizárt, hogy az összes létező bőrt lehúzzák majd erről a motorról is, így a jövőben további limitált kiadások is várhatóak. Maradva a jelennél, a blokk mindhárom motornál a jó öreg 1’100-as (egész pontosan 1’079 köbcentis) léghűtéses V2-es 84 lóval és nagyjából 90 Nm nyomatékkal. Hiába csak alig 10 lóval erősebb az elődhöz képest, valószínűleg sokkal rugalmasabb karakterű lesz a plusz három decinek köszönhetően.
Lesz itt még a gyári felszereltség részét képező Bosch kanyar ABS, 320 milliméteres dupla tárcsafék Brembo munkahengerrel, illetve egy 10 (!) szinten állítható menetbiztonsági elektronika is. A gázbowden már itt is a múlté, helyette ride-by-wire megoldás adja a jelet a gyorsításra. Elöl 18”-os, hátul 17”-os felnik lesznek, a már megszokott Pirelli MT60 RS gumikkal. Tovább böngészve az adatok között, kiderül mi lesz a fő különbség a három kiadás között. Az alap és a Sport Scrambler (mindennel feltöltött) súlya is megáll 206 kg alatt, míg a Special kiadás már 210 kilót nyom. Az alap 1100 egyszerűbb felniket kap, a Special egy szebb, sokküllős szettet. Talán ezért is lesz nehezebb. A Sport pedig könnyített kerekeken fog gurulni. Nagy hirtelen még a futóműben szúrtunk ki pár különbséget. A Sport elöl-hátul Öhlins cuccokat kap, míg az alap és a Special elöl Marzocchi, hátul pedig Kayaba alkatrészekkel mozog majd. A Ducati baromi sok gyári képet is közzétett, amelyeken megnézhetitek mindhárom modellt, mi a lényegesebbeket válogattuk össze.
A hivatalos árra még várnunk kell, de nem hiszem, hogy aggódnia kellene az olaszoknak. Elnézve a 800-as előd sikerét, egy nagyobb, erősebb, komolyabb scrambler elég tuti recept a sikerre!
Cimkék:
Nyílt titok volt, hogy mi készül a bolognai boszorkánykonyhában. Egy brutális sportmotort kotyvasztottak össze: ilyen lett a Ducati Panigale V4.
Elolvasom »Lélegzetvisszafojtva vártuk, hogy a T7 konceptből Ténéré 700 válik a tegnap esti Yamaha shown. Megtörtént, csak nem úgy, ahogy reméltük.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »