Ahogy azt már korábban sejteni lehetett, valami hatalmas dobás volt készülőben a Ducati háza táján. Az olaszok nem is okoztak nekünk csalódást, lerántották a leplet az egyik legjobb sorozatgyártásban készülő motorról. A megszellőztetett adatok helyesek voltak, lássuk pontosan milyen is lett az új Panigale V4.
A Ducati históriájában egyedülálló esemény volt a tegnapi: megjelent a Panigale V4. Az új vadorzó főbb mutatói elég impresszívre sikerültek: az 1’103 köbcentiméterből 214 lóerőt és 120 newtonméter forgatónyomatékot sajtoltak ki az olasz szakemberek. A motor száraz tömege 174 kilogramm, menetkészen 198. A nagy változás a Desmosedici Stradale erőforrást is érintette, az új megváltozott gyújtáskiosztás sorrendje 0-90-290-380 lett, ami a Twin Pulse fantázianevet kapta.
Az erőforrás 70 fokos főtengely eltolással készül, ami biztosítja a motor kiegyensúlyozottságát, egyenletes járását. Ez egy rendkívül fontos tényező, amikor egy V4-es blokk akár 13 ezretet is képes forogni. Nem maradhat el egy különleges megoldás, ha már Ducatiról van szó: a hátrafelé forgó főtengely, amit a MotoGP-ben dolgozó társaiktól emelt át a mérnök gárda. A gyakorlatban ez azt jelenti, mintha két V2 erőforrást fűztek volna össze, ezáltal a motor karakterisztikája erősen hajaz a kéthengeres társaihoz.
Természetesen a fejlesztések nem álltak meg a blokkon belül, egy teljesen új motort köszönthetünk a jól megszokott formavilág köntösében. Az összes Panigale modellen standard felszereltségként megtalálható a kanyar ABS, ami nevéből adódóan a kanyar közben is biztonságossá teszi fékezésünket. Emellett megkapja a Bosch Dynamic Slide Controlt is, ami képes lesz irányítani a hátsó kerék kipörgését és csúszását is, ezáltal “driftelve” – mégis biztonságosan – lehet betenni a motort a kanyarba.
Manapság már minden komolyabb sportmotoron megtalálható a fel- és le egyaránt kuplung nélkül használható gyorsváltó. A blokk az elődökhöz hasonlóan a váz részeként egyben teherhordó szerepet is betölt, a hely- és súlytakarékosság jegyében a vázba integrált airboxot is megtaláljuk a szokásos egykaros lengővilla mellett.
Így rövid tengelytávot és remek súlyelosztást kapunk, ami mind hozzájárul a tökéletes vezetési-versenyzési élményhez. A futómű szintén remekmű, Showa Big Piston villák, bennük Sachs rugók, illetve a Sachs kormánygátlót is megkapta.
Kíváncsi vagy, hogy mivel tud többet az „S” modell? Lapozz a folytatásért!
Cimkék:
Gigatúlórára készülhetnek a Polaris érintett amerikai szervizei, ugyanis a visszahívás több mint 26'000 eladott példányt érint.
Elolvasom »Dübörög az EICMA kiállítás, a Ducati pedig csak ömleszti az újabbnál újabb híreket illetve gépeket. Itt van a végleges a Scrambler 1100.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »