Az EICMA ugyan csak néhány nap múlva nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt, mégis már ma este elindulnak a hivatalos sajtótájékoztatók Milánóban. Így igazából csak órák vannak hátra, és kezdetét veszi a leginkább várt motoros seregszemle. A következő napokban kis túlzással aludni sem lesz ideje annak, akit érdekelnek a legújabb modellek. A KTM elébe ment mindenkinek, és hivatalosan lerántotta a leplet egy olyan gépről, amit Milánóban élőben is kitesznek. A lepel lerántása igazából három fotó közzététele formájában történt, az azokon látható motor pedig a 790 Adventure.
A motor műszaki alapja a már elég jól ismert 790 Duke, amelynek utcán futó tesztpéldányát is láthattuk. Így a blokkról nagyjából vannak sejtéseink: soros kéthengeres, 800 köbcentiméteres erőforrás két változata 97 és 115 lóerőt ad majd le – minden esély megvan rá, hogy ezekkel érkezik majd a kalandmotor változat is. Innentől azonban minden más eltér: hosszabbak a rugóutak, nagyobbak a kerekek, több az idom.
Természetesen nem tudjuk, mennyi marad majd meg ebből a prototípusból a széria modellre, de amit itt látunk, az nagyon sokat ígér. Szemre 21-es és 18-as kerekek vannak a motor alatt – így valós tudású, komoly terepgumiból is bőven válogathat majd a tulajdonosa. Nyilván nagyobb lesz a tank – ennek mérete a fotók alapján nehezen ítélhető meg, ahogy a rugózás hossza sem. A nagyobb szélvédőt is borítékolhatjuk. Az emelt sárvédőből pedig úgy tűnik: az off-road felhasználást tekintik elsődlegesnek.
A KTM 790 Adventure prototípusa inkább egy nagyra nőtt krosszmotorra hasonlít, mint egy túraendurora. Szembetűnik a sok burkolat – a kéthengerest gyakorlatilag nem is nagyon látjuk. A körülötte levő műanyag takaróelemek alatt jó esetben megfelelő védelemmel látták el a borulások könnyebb elviselése érdekében. A KTM kedden tolja az arcunkba újdonságait – így ezt a prototípust is.
Mivel számos versenytárs – a BMW, a Triumph és a Ducati is – most fogja bemutatni a 790 Adventure vadi új versenytársait, a KTM mondhatni hogy egy éves lemaradásban van. Legalábbis amennyiben tartják a szokásos menetrendet és a demó változat után csak ennyivel jön az utcai kivitel. Lehet, hogy most gyorsabbak lesznek?
Cimkék:
Sokan esküsznek a hangos motorra. De a nyitott cső miatt a sógoréknál könnyen ugorhat a rendszámod is. Ezért kell egy baba SC-Project dob! (x)
Elolvasom »A piac igényeire reagálva a Ducati nyílt titokként kezelve tervezte a nagyobb motorral szerelt Scrambler piacra dobását. Most meg is érkezik.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »