A KTM bemutatta az új 2018-as elektromos enduroját. Szó nincs róla, hogy leváltanák vele a jelenlegi Freeride E sorozatot, hanem tovább bővítik azt. Az E-SM supermoto technikáját hordozza a legújabb generációs elektromos E-XC, vagyis közúton is használható enduro is. A jövő évi masina egy erősebb motort kap, ezért nagyobb kapacitású, 3,9 kWh-s akkumulátort ad hozzá az osztrák gyártó. A lítium-ion egység az ígéretek szerint tovább bírja majd egy töltéssel, így nem kell annyit rohangálni a konnektor után – élettartama pedig 700 ciklus körül lesz.
A motor egy 250-es robbanómotoros endurohoz hasonlatos tömegében és teljesítményében. Éppen csak némileg több forgatónyomatékkal tekeri a hátsó kereket. A KTM azt mondja, hogy a csúcsteljesítménye 24 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 42 newtonméter lesz. Az első rugózást két 43 milliméteres WP Xplor villa biztosítja, míg a hátsót egy WP PDS Xplor névre hallgató rugóstag végzi el. Ezek természetesen minden létező paraméterükben a felhasználási igényekhez igazíthatók.
A KTM a motor mellé természetesen külön akkumulátor töltőt is ad, ami a régebbi motorokkal is kompatibilis lesz. Az akku az elektromos hajtás tetején van elhelyezve, így akár a helyén is tölthető a garázsban, de egy mozdulattal kivehető és cserélhető is. Így aki megengedheti magának, az akár tartalék energiát is vihet magával, és egy mozdulattal cserélheti a lemerült egységet. Mi több, az akksit lízingelni is lehet, így élettartama végén simán újat kap helyette a tulaj – mindig a legújabb generációból. Hiszen a motor ezen része fejlődik jelenleg a leggyorsabban.
Mint tudjuk, az Alta Motors is bemutatta az új elektromos motorját. Bár a két gép között elég sok különbség van műszaki téren is, nagy kérdés, hogy a KTM az árversenyben hogy veszi fel a kesztyűt. Főként, hogy itt nálunk Európában miként viszonyulnak majd egymáshoz. Bízzunk benne, hogy egyre több felé találkozhatunk csendben surranó narancs terepgépekkel, amik sem az állatokat, sem a gyalogos kirándulókat nem zavarják.
Cimkék:
A brit gyártó is beszállt a beetető kampányok tömegébe. Milánó előtt már mindenki minket akat összezavarni... Ami biztos: új Tiger érkezik.
Elolvasom »Mennyire messzi jövő kell a Babylon megvalósulásához? Nem tudjuk. Egy világégés esetén állítólag ilyen mentőmotor robotok segíthetnek rajtunk.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »