A címben jelzett dolgokból annyira nem biztos semmi, hogy még az egyes szám is lehet tévedés. Persze ehhez tudni kell azt, hogy a Triumph amúgy is szerteágazó modellpalettáján a Tiger név nem kevesebb, mint 17 (igen, tizenhét!) motorkerékpáron található meg. Ezek három fő csoportba sorolhatók: a Tiger 800, a Tiger Explorer és a Tiger Sport. Az első alapvetően könnyebb kalandmotor, a második nagy és nehéz kalandmotor, a harmadik pedig alapvetően aszfaltos felhasználású túrázó. Na nézzük a fél perces kisfilmet, aztán találgassunk!
Annyit kizárhatunk, hogy a videó a Sport változatra vonatkozna. Marad a másik kettő, amelyeket könnyen meg tudunk különböztetni, hiszen a 800-asok lánc véghajtással rendelkeznek, míg az 1’215 köbcentiméteres sorhármassal szerelt Explorerek kardánosak. Na most a filmben ahol ez a részlet észlelhető, ott láncot látunk. Az új 800-asok debütálását erősíti az is, hogy ezeknek az utolsó frissítése 2015-ben történt, míg az Explorereké egy évvel később.
Ugyanakkor 0:15-nél egy néhány másodpercre látunk egy aszfalton kanyarodó motort, amelynek lámpája és “arca” sokkal inkább a nagy testvért juttatja eszünkbe – bár nyilván ügyeltek rá, hogy túl élesen ne lássuk… Annyit tudunk, hogy frissül a soros háromhengeres erőmű, új lesz a műszerfal és a kezelőszervek és ledes első lámpát kap az újdonság (vagy újdonságok), amelyek fazonjukban az Explorerre hasonlítanak inkább. Innen aztán bármi lehet. Megújulhat a Tiger 800 család (nem kizárt, hogy annyira fognak hasonlítani egymásra, mint a 650-es és az ezres Suzuki V-Strom), de lehet hogy az Explorereket is átfésülik. Sőt, még azt sem zárhatjuk ki, hogy a Panafrica Rallyra készített Tramontana sorozatban gyártott változatával lepnek meg. Utóbbinak is sokan tudnának nagyon örülni! Ami biztos: november 7-én okosabbak leszünk.
Cimkék:
Ezért bízd inkább szakemberekre a tanulást: délutani mókának indult, baleset és jelenetős anyagi kár lett a házi oktatás befejezése.
Elolvasom »Az eddigieknél erősebb, de ugyanúgy csendes és tiszta üzemű elektromos terepjáróval kedveskedik a stílus kedvelőinek a KTM. Itt a Freeride E-XC.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »