Hírünk tulajdonképpen semmilyen újdonságot nem tartalmaz, kivéve, hogy a hazai idő szerint éjszaka ismételten bemutatott dönthető, három kerekű Yamaha végleges neve NIKEN lesz. Tanulmányként már régen bemutatták, sőt pont egy évvel ezelőtt ugyanezen a helyszínen szintén “leleplezték” – éppen csak akkor még MWT-9 néven. Talán ami még számottevőnek tekinthető a mostani eseményben, az az, hogy a NIKEN immáron nem tanulmány, hanem hivatalosan is végleges, széria jármű.
A viszonylag komoly szépséghiba az, hogy a jármű technikai paramétereiből nem túl sokat árultak el. Mármint olyat, amit nem tudtunk eddig is. A Yamaha által LMW (Leaning Multi-Wheeler, azaz dönthető többkerekű “motorkerékpár”) nevűre keresztelt kategória második képviselője minden idők talán legkomolyabb ilyesféle szerkezete lesz. Hiszen ott vannak a Piaggio csoport hasonló cuccai, de azok egyrészt robogók, másrészt egy bonyolult hidraulikus egység dolgozik az elejükben – emiatt jó nehezek.
A Yamaha azonban a Tricity esetében alkalmazott egyszerű – ám nagyszerű – mechanikus rendszert ültette át ide is. Ami annyit tesz, hogy a duplájára növelt első tapadófelület viszonylag kis tömeggyarapodással jár – és mivel az alapként szolgáló MT-09 egy kimondottan jó tömeg-teljesítmény arányú motor, sanszosan a NIKEN is az lesz. Méretei egy normál motoréinak felelnek meg: 2’150 milliméter hosszú, 885 széles és 1’250 magas.
Egyéb fizikai paramétereit sajnos nem árulták el. A hajtást egy soros, három hengeres, üzemanyag-befecskendezéses DOHC motor látja el – erősen elcsodálkoznék, ha ennek nem 847 köbcentiméter lenne a hengerűrtartalma, 115 lóerő a legnagyobb teljesítménye és 87,5 newtonméter a forgatónyomaték maximuma… Amit még tudunk, az az első kerekek 15 colos átmérője – és semmi több. A hivatalos és végleges bemutató – amikor minden kiderül – november hatodikán 21:00-kor lesz Milánóban.
A bemutató videón kiválóan megfigyelhető a futómű működése is
Cimkék:
A Honda Tokióban bemutatott újdonságai közül talán ezt várta legjobban a világ. Az új GoldWing erősebb, könnyebb, fejlettebb lett: igazi csúcs!
Elolvasom »A Yamaha különleges szerkezeten dolgozik: motorvezetésre képes robotot építettek. A Motobot célja hatalmas: megverni a Doktort. Versenypályán!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »