Mint az autók vonatkozásában a legelején említettem, a japánoknál némileg eltérő a helyzet. Náluk általában van a modell és a szín, míg a gyári vagy utángyártott többletfelszereltség utólag kerül rá, ahogy mi szeretnénk. Mindkettő megoldásnak vannak előnyei és hátrányai.
A Yamaha magyar oldalán motorkerékpárok vagy robogók (most legyen az utóbbi), majd sportrobogók és végül a modell kiválasztása a sorrend. Ez most legyen egy 300-as. A képek segítenek és rögtön öt “kameraállásból” is szemügyre vehetjük, hogyan fog kinézni a maga valójában, mindeközben a vételárról is rögtön képet nyerhetünk.
A felső sorban a motorod összeállítása menüpontra kattintva színt választunk, ez alatt vannak csoportba rendezve a gyári többletfelszereltségek. Viszont ezekkel később is kiegészíthetjük szeretett motorunkat, robogónkat, mivel a motorvariáns és a szín gyári, a továbbiakat az importőr vagy márkakereskedő szereli fel. A következő képen a jobb alsó sarokban láthatjuk a kiválasztott modell és a tartozékok összértékét.
Korábban nem említettem, de fontos lehet, hogy minden gyártmánynál az árak tájékoztató jellegűek – hogy biztosak legyünk, minden esetben konzultáljunk márkakereskedővel. A nyílra kattintva megjelenik részletezve, mit választottunk. Ezt ugyanúgy mint az előző esetekben megoszthatjuk, emailben elküldhetjük akár a szalonba, kívánságlistára helyezhetjük vagy kinyomtathatjuk.
A Honda importőri honlapján is ugyanez a helyzet. Az ő rendszerük a márkakereskedőktől is ide hozza át az érdeklődőt a modell kiválasztása után – ami most példaként legyen az NC750X. Felső sorban az áttekintés és műszaki adatok után találjuk a konfigurátort.
Ebben az esetben is – japán, távol-keleti gyártó lévén – csak a modellt és ebben a példában a sebességváltó variánst (jelen esetben legyen DCT duplakuplungos), illetve a színt adhatjuk meg első körben.
Ami most nem látszik, hogy a képernyő alján (lefelé görgetve) a részletes műszaki adatok alatt van a felszereltségi csomagok és a kiegészítők listája. Figyelmet igényel a művelet, mert egy-két tétel több helyen szerepel – a csomagok között és más pontok alatt is.
Majd következik az összesítés. A képet természetesen (illetve a képen bemutatott motorkerékpárt) körbeforgathatjuk, az árkalkulációt kinyomtathatjuk, megoszthatjuk, jelentkezhetünk tesztvezetésre majd a döntésünket írásba foglalhatjuk az általunk választott márkakereskedőnél.
Ezek a konfigurátorok tehát valóban sokat segítenek abban, hogy igényeink és pénztárcánk lehetőségeinek figyelembevételével megtaláljuk, melyik lesz a mi motorunk. Miden esetben nagyon fontos azonban, hogy rajtuk kívül is tájékozódjunk, próbáljuk ki a kiszemelt motorokat. Így hozhatjuk csak meg a legmegfelelőbb döntést, hogy a következőkben valóban önfeledten élvezhessük a motorozás adta szabadságot.
A bemutatott márkák, típusok és felszereltségek véletlenszerűen kerültek kiválasztásra.
Cimkék:
Az igazi idiótánál van sokkal rosszabb: a gazdag amerikai idióta. A jelenetsor egy partin játszódik, ahol a medencében pusztulnak el a motorok.
Elolvasom »A városi motoros közlekedés során potenciális veszélyforrás a villamossín pálya keresztezése. Mutatunk egy ilyen esést, és átbeszéljük a témát.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »