Elkészült a százmilliomodik Honda Super Cub – jelentette be Takahiro Hachigo, a Honda elnök-vezérigazgatója a hihetetlen darabszám elérésnek alkalmából rendezett ünnepségen. Az összejövetelnek stílszerűen a kumamotói üzemegység adott otthont, ahol nagy számban gyártották és napjainkban is gyártják a Super Cub modellcsalád tagjait.
A típus első generációjának tömeggyártása 1958. augusztusában, a Tokiótól északra található yamatói komplexumban indult. Kiváló képességeit ismerve nem volt nehéz megjósolni, hogy népszerű lesz a vásárlók körében. Arra azonban a gyáriak sem számítottak, hogy ilyen elsöprő sikert arat majd.
Az egyedülálló strapabíróságáról és hatékonyságáról ismert első változat 50 köbcentis, négyütemű erőforrással lépett színre és számos egyedülálló megoldással kényeztette tulajdonosait. Ilyen volt az alul elvezetett váznak köszönhető széles sík padlólemez, a kuplungkar nélküli, röpsúlyos tengelykapcsoló és a cudar időben is védelmező, jókora első idomzat.
Bár a Super Cub az elmúlt évtizedekben számtalan modellfrissítésen esett át, alapvető koncepciója mit sem változott – stílusa pedig célközönsége körében máig ellenállhatatlan. Ezt bizonyítja, hogy 2014-ben a Super Cub lett az első jármű, ami háromdimenziós védjegyoltalmat kapott a szigetországban. Jelenleg tizenöt állam tizenhat gyárában készít Super Cubokat a Honda, és 160 országban értékesíti az ikonikus modellcsaládot.
Takahiro Hachigo, a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója az ünnepségen elmondta: “A Japánban fejlesztett Super Cub egyértelmű tanúbizonysága a Honda társadalom iránti elkötelezettségének. Szenvedélyünk, hogy kibővítsük az életben rejlő lehetőségeket, s olyan termékeket gyártsunk, amelyek tervezésénél a felhasználó áll a középpontban. A Super Cub e szellemiségben készült, s világszerte óriási a kereslet rá – eddig 100 millió példányt adtunk el belőle. Vállalatunk továbbra is minden igyekezetével azon van, hogy élen járjon a fejlesztésekben, s termékeinek, illetve szolgáltatásainak színvonala messze felülmúlja a vásárlók és a társadalom elvárásait.”
Cimkék:
Mi pedig összeszedtük a főbb újításokat néhány pontba, lássuk mit fog tudni az Aprilia huligán motorja 2018-ban!
Elolvasom »Okostelefon, okoshűtő, okosház. Majd pont a motorunk kapcsán nem merül fel a tervezőkben, hogy kommunikálni tudjon a gazdival? Ez a MOTOROiD.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »