Először is ne kapkodj a kuplung után, és ne hagyd lefulladni sem a jószágot. Tarts egyenletes sebességet, még akkor is, ha úgy érzed, hogy a gumi érintkezett valami olyannal, amire nem számítottál. És soha ne közvetlenül magad elé nézz: egyrészt ott úgysem látsz semmit, másrészt a távolba emelve a tekinteted sokkal jobban fogod érezni a géped egyensúlyát.
Lehetőleg ne durrants neki oda egyből a gépnek, amint elhagytad a vizet. Ésszerű kereteken belül gyorsíts, és hagyj időt annak, hogy a mindenféle szutyok, amit összeszedtél távozni tudjon. Még a kutya is megrázza a bundáját ha kijön a vízből. Ezen kívül használd finoman párszor a féket, hogy az is kitisztulhasson.
Na de mi legyen akkor, ha mégis beüt valami váratlan? Állítsd le a motort, amilyen gyorsan csak tudod. Szép piros gomb, megtalálod. Lehetőleg még mielőtt vizet szívna a jószág. Erre pedig mikor van a lehető legtöbb idő, és esély? Na mikor? Hármas pont! Ugye?
A belső égésű motor alapvetően egy olyan dolog, ami levegőt szívna, üzemanyagot ad hozzá, sűríti a keveréket és begyújtja. A víz azonban nem összenyomható és nem éghető. Ezért potenciálisan katasztrofális károsodást okozhat. Röviden, tömören, rendkívül szakszerűen. A lényeg, hogy ne engedd, hogy víz kerüljön a rendszerbe, mert az nem lesz olcsó mulatság. Erre akkor is figyeljünk oda, hogy ha sikerült időben leállni, de a motor mégis víz alá fekszik. Ilyenkor – lehetőleg száraz helyen – a gyertya kiszedésével, és a légszűrőház eltávolítása után lehet ellenőrizni, hogy megtörtént-e a baj. Ha bejutott, akkor a gyertya visszahelyezése nélkül érdemes körbeforgatni párszor a motort, hogy kihajtsa a bekerült nedvességet. Sok szerencsét és száraz utat mindenkinek!
Cimkék:
Ha Lewis Hamilton és az MV Agusta elkezdi összebizsergetni a gondolatait, abból nyilván valami nagyon drága és limitált elképesztőség lesz.
Elolvasom »Kevesen tudják, hogy a II. Világháború után a Ducati egy 49 köbcentiméteres, Cucciolo fantázianévre hallgató erőforrással vált igazán híressé.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »