Onroad.hu: Minden ilyen verseny egy Európa-Bajnokság is egyben? Hiszen korábban számoltunk már be róla rövid hírben, hogy az EB-t is ti nyertétek meg.
Sági Tibor: Nem, ezek éves versenyek, amelyek négy éves ciklusokban alkotnak egy-egy Európa-Bajnokságot. Az idei 70. Nemzetközi Rendőrmotoros Rally egy ilyen négy éves ciklus második állomása volt. Az elsőt tavaly Lengyelországban rendezték, ahol egyéni második, kilencedik, tizennegyedik, tizenötödik, tizenhatodik, tizenhetedik és huszonegyedik helyezéseket szereztünk. Ebben a ciklusban most összesítésben az első helyen állunk, és célunk természetesen az végső győzelem megszerzése 2019-ben.
Vezetéstechnikailag ugyanazt kell csinálni egy ilyen motorral, mint a megszokott RT-vel – de mégis teljesen más a dolog!
Onroad.hu: A korábbi EB-ken milyen eredményeket értetek el?
Sági Tibor: A 2007-2010. év közötti ciklusban – helyszínek: Erfurt (Németország), Graz (Ausztria), Gdansk (Lengyelország), Debrecen (Magyarország) – megszereztük az összesített Európa bajnoki egyéni első, harmadik, tizedik, tizenegyedik és tizenkettedik helyezést – ezzel pedig a csapat összesített Európa bajnoki címet is. Az elmúlt négyéves ciklusban – a helyszínek Vladimir (Oroszország), Grudziądz (Lengyelország), Latsch/Martello (Olaszország) és Hemer (Németország) voltak – az összesített Európa bajnokságban a HRE versenyzői az egyéni első, harmadik, negyedik, hetedik, tizenkettedik, tizenharmadik, tizennegyedik és tizenötödik helyet szerezték meg, valamint csapat I. helyen zárták az Európa Bajnokságot.
Onroad.hu: Akkor nem csoda, hogy egykoron a magyarok nyilaitól, most meg motoros rendőreitől retteg Európa… Hogy néz ki a folytatás, hol drukkolhatunk nektek a következő években?
Sági Tibor: A következő évek versenyeinek helyszínei, ahol szeretnénk megvédeni az egyéni és csapat összesített Európa bajnoki címet: 2018-ban Latsch/Martello (Olaszország), 2019-ben pedig Luxenburg. Az azt követő négy éves ciklus helyszínei pedig: 2020. Hamburg (Németország), 2021. Szocsi (Oroszország), 2022-ben pedig az IPMC elnöksége szeretné, ha Magyarországon lenne.
Esőben sem lehet teketóriázni – pedig a versenyzőknek itt fogalmuk sincs, mennyire fog az adott abroncs
Onroad.hu: Nagyon szépen köszönjük a sok izgalmas információt és további jó versenyzést kívánunk nektek. Hozzatok még sok kupát haza!
Sági Tibor: Köszönjük, igyekezni fogunk!
Fontos információ – amely minden magyar motoros érint -, hogy az a tudás, amelyet Tiborék a sok év alatt felhalmoztak aktív motoros rendőrként és versenyzőként is, bizony bárki számára elérhető. A Hungária Rendőregylet vezetéstechnikai képzéséről olvashattatok már az Onroad.hu oldalán is – a képzések pedig a 2018-as évben ismét nyilvánosak és elérhetőek lesznek!
Cimkék:
A ma divatos scrambler hullámot lovagolja meg a Yamaha az SCR950 modellel. Vajon a meglepő alapokra épülő konstrukció mennyire jó erre a célra?
Elolvasom »Akár még a magyar utak ördöge is lehetne a Benelli TRK 502, korunk egyik ár-érték bajnoka, ha hajlandóak lennénk felrúgni az előítéleteinket.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »