Egy kicsit is komolyabb motoros társaságban elég annyit mondani, hogy SV – mindenki azonnal tudja, miről van szó. A Suzuki legendás V2-es motorja 1999-ben indult nemzetközi hódító útjára és sikere azóta is töretlen. Kezdők, újrakezdők, túrázók egyaránt imádják – nem ok nélkül. Erő van benne, V2-es motorja ellenére barátságos a karaktere, hölgyeknek is jó szívvel ajánlott, vagyis biztos választás. Aktuális változatának videós tesztjét itt találod.
Jövő hónapban pedig bemutatják a legfrissebb variációt, az SV650 X-et, ami amolyan neo-retro dizájn irányvonalat képvisel. Habár a képek alapján gyártás közeli állapotra tippelhetünk, hivatalos közleményében a Suzuki egyelőre szigorúan csak koncepcióként tekint rá. Mondjuk az se kizárt, hogy egyenlőre a cél csupán a közönség érdeklődésének felmérése, amely alapján aztán majd eldönti a top management, hogy gyártásba küldik-e a különleges kiadást. Ha teljesen őszinték akarunk lenni, az SV650 X valójában a tavaly, szintén Tokyóban bemutatott SV650 Rally továbbdolgozása, vagy inkább átgondolása. Közelebbről megnézve a képeket tényleg feltűnik némi hasonlóság a kettő között: mini fejidom, sötétített plexi, ködlámpák, varrott ülés, csutka kormány. Ezek már mind-mind ott voltak a tavaly kiállított motoron is. Egy pár dolog viszont elüt a Rally verzióhoz képest. Például elhagyták a dupla végződésű kipufogót, a kormányvégeken található tükröket, és a hátsó üléspúppal is leszámoltak.
Paul de Lusignan, a Suzuki brit képviseletének egyik fő fejese is elismerte, hogy van érdeklődés a modell iránt. “Az SV650 Rally concept már a tavalyi kiállításon is igen nagy népszerűségnek örvendett, főleg a retro hangulatú gépek rajongói érdeklődtek a leginkább. Az SV650 X ennek a továbbgondolása, egyfajta bepillantást ad, hogy miként mutatna a motor szériagyártásban. Viszont jelenleg nem tudok pontosat mondani a gyártási tervet illetően, előtte fel kell mérnünk a kiváltott reakciókat.”
Összességében elmondható, hogy nincs nagy különbség a széria SV és a bemutatott különleges kiadások között. Nincs is ezzel baj, hiszen miért kellene változtatni a bevált recepten? Élőben október 27-én lehet majd először megtekinteni a gépet, igaz csak Tokyóban. Viszont elég valószínű, hogy a rá egy hétre Milánóban megrendezésre kerülő EICMA kiállításon is ki lesz állítva az SV650 X, hiszen ott még nagyobb közönség alapján lehetne felmérni az igényt. Na és nektek hogy tetszenek a különleges SV-k?
Cimkék:
Két szép, és alapvetően hasonló építést láthatunk az Ironwood műhelytől, mégis gyökeresen más alapokon kiteljesedve.
Elolvasom »Megérkezett minden gyerek álma: az elektromos kismotor és futóbringa, amit szinte mind szívesen kipróbáltunk volna gyerekkorunkban!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »