Az Onroad.hu tartósteszt felszerelései között tavaly tavasz óta – vagyis most már másfél éve – teljesít szolgálatot egy Alpinestars Toucan túracsizma. Az eddigi bőséges tapasztalatok alapján vitán felül zseniális a termék – bizonyított már télen, nyáron, motoron és eséskor is. Egyetlen negatívumot említhetek csupán meg vele kapcsolatban: amikor leszállsz a motorról és gyalogolni kell, akkor mind a súlya, mind a merevsége bizony komoly kompromisszumot igényel – motoron viszont a váltó kezelése okoz gondot egyes tesztgépeken. Ezeken szeretett volna segíteni az olasz cég, amikor megalkotta a Belize nevű változatot.
Természetesen tisztázni kell, hogy ez nem a Toucan, hanem az annál lehelettel egyszerűbb (például Gore-Tex helyett Drystar membránnal készülő) Corozal modell alapjaira épül. A legfőbb eltérés mégis a fazonban található: a Belize ugyanis lényegesen alacsonyabb szárral készül. Ennek rengeteg előnye van. Kényelmesebb sétálni benne, de akinek vastagabb a vádlija, azt nem fogja zavarni a csizmába belógó térdprotektor sem. Sőt, akinek tényleg vastag a vádlija, az a Belize-t fel fogja tudni venni, a magasabb társait pedig lehet hogy nem.
Maga a csizma klasszul mutató barna zsíros bőrből készül, amely alatt az Alpinestars saját vízálló membránja, a Drystar található. Ez megakadályozza a pára bent ragadását (persze egy ilyen vastag bőrrel ne legyen illúziónk: nyáron a kánikulában egy ilyen csizma meleg lesz. (Hőségben az Air Plus Gore-Tex XCR lesz tökéletes.) No meg persze vízálló akkor is, ha a külső réteg már péppé ázott. Mivel a szélesen nyíló Belize szára egy békanyelvet kapott, amelyben szintén megtalálható a Drystar, a vízállóság vagy 25-30 centi magas vízben is meglesz.
A kényelmes viselést segíti az amúgy csúszásmentes talp ívelése is, illetve a csizma hátul olyan gumírozott betétet kapott, amely segíti a láb hajlását. Így ha nem is veszi fel a versenyt sétakomfortban egy bakanccsal, de a krossz-surranóknál sokkal kényelmesebb lesz. A váltó kezelése terén sem hagyott kívánnivalót a menetpróba során. Ugyanakkor védelmében messze felülmúlja a bakancsot és a vékonyabb túracsizmákat is. A bokát ugyanis nagyon patentül fogja, így a kitekeredés veszélyét is csökkenti, illetve a nagyon masszív protektorozása a ránk eső motor erőhatásaitól is jó eséllyel megvéd.
Videónkból részletesen megismerhetitek a Belize túracsizmát
Az Alpinestars Belize tehát összességében egy olyan kompromisszum a biztonság és a kényelem között, amely sokak számára jó választássá teheti. Érdemes megismerni, ha tetszik a Motostar szaküzletében megpróbálni – aztán egyéni érzések alapján dönteni róla. Aki rá szavaz, valószínűleg szeretni fogja!
A szárhossz miatt nem kényelmetlenebb egy bakancsnál, azonban nagyságrendekkel jobban védi a lábat baj esetén
Támogatott tartalom.
Cimkék:
Miért nevezik a motorok Ferrarijának az MV Agusta márkát? Ki kell próbálni egyet, és kiderül: ez történt a Turismo Veloce 800 tesztjén is.
Elolvasom »A ma divatos scrambler hullámot lovagolja meg a Yamaha az SCR950 modellel. Vajon a meglepő alapokra épülő konstrukció mennyire jó erre a célra?
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »