A londoni rendőrséghez közel valaki komolyan vette azt a mondást, hogy gondolkodj globálisan, tegyél lokálisan. A környezetvédők szlogenjének megtestesült ideáját akarják megvalósítani azzal, hogy Európa egyik legnagyobb rendőri erőssége arra adja a fejét, hogy üzemanyagcellás nagyrobógokat állítson csatasorba, ezzel mintegy élesben tesztelve a hatékonyságukat, használhatóságukat és életképességüket. Igaz, egyelőre csak hét darab hidrogénes Suzuki Burgman fog krúzolni a Temze két partján. De ez talán csak a kezdet. Talán egy határozatlan légypukinyi fuvallata annak, hogy előrébb léphetünk egy környezettudatosabb, tisztább közlekedés felé.
“Mivel mi vagyunk az Egyesült Királyság legnagyobb rendőri szervezete, így a járműveink folyamatosan kint vannak az utakon. Ezért célul tűztük ki, hogy a flottánk minél környezetbarátabb legyen, miközben megőrizzük az ütőképességét.” – nyilatkozta Neil Jerome parancsnok.
Az egyik legfőbb oka annak, hogy a Suzuki Burgmant választották, hogy ez az első olyan üzemanyagcellás jármű, amely megkapta az európai típusengedélyt (ECWVTA minősítés). Nem is beszélve arról, hogy az üzemanyagot és a karbantartást egy közös project erejéig egy brit üzemanyagcellás technológiákkal foglalkozó vállalat, az APC fogja biztosítani. Akármilyen hihetetlen is, a cég nem a Jobbágyi és Zagyvaszántó közötti, heves megyei településről kapta a nevét, hanem az az Advanced Propulsion Centre böcsületes rövidítése. Róluk pedig azt ildomos tudni, hogy a szigetországi Suzuki képviselet együttműködő partnerei.
Ezen a képen azt láthatjuk, amit az elkövető fog, akit rányomnak a rendőrök a fejidomra, mint egy csikket
“A Suzuki számára megtisztelő lehetőség, hogy bemutathatja az üzemanyagcellás Burgmant, és értékes visszajelzéseket kaphatnak a rendőrségtől a kísérlet alatt.” – nyilatkozta a dologról Nobou Soyuma, a Suzuki Great Britain ügyvezető igazgatója. A vizsgálatból származó üzemi tapasztalatokat összegyűjtik, és felhasználják a Suzuki zéró emissziós fejlesztési programjának támogatására.
És végül persze ki tudja? Ha sikeres a kísérlet, akkor talán egy egész flottányi hidrogén üzemű robogót is berendelhet a londoni rendőrség, ami egy egészen nagy lépés a jövő felé. Mi minden esetre nagyon kíváncsian várjuk a fejleményeket, hiszen arról már nagyjából van elképzelésünk, hogy az elektromos motorok hogyan fognak működni, de az üzemanyagcellás fejlesztések egy kicsit még homályosak. Attól nem nagyon tudjuk még, hogy milyen jövőt várhatunk.
A tisztább, széndioxidtól mentes környezetért vívott közlekedési csata nem dőlt még el. Nem tudjuk, hogy milyen irányba fog menni. Van aki az akkumulátoros, van aki az üzemanyagcellás technológia mellett rakja le a voksát. Aki jó lóra tesz, az később nagyot szakíthat. Akárhogy is, a londoni rendőrség kezdeményezése tiszteletre méltó, hiszen meglehet, hogy nem a jó oldalra voksolnak, meglehet, hogy mellényúlnak és a project egy nagy bukás lesz. De bevállalták, kísérleteznek, segítenek előrelépni a világnak ezzel a húzásukkal és ez egy igazán szép dolog. Le a kalappal az ötletgazda, és a tökös bürokraták előtt szintúgy, akik rábólintottak erre az egészre.
Cimkék:
A számok elég meggyőzőek: 1'103 köbcenti V4-es elrendezésben 90 fokos hengerszöggel, de a Ducati hagyományaitól eltérően kettővel több a henger!
Elolvasom »Triumph rajongók számára kötelező célpont lesz a hamarosan megnyíló látogatói központ. Ezzel egybekötve egy új modellt is kapunk az angoloktól.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »