Amikor három éve belengették a Svartpilen és a Vitpilen formaterveit, a svédeknek sikerült alaposan felkavarniuk az állóvizet. Ez már csak azért is nagy szó, mert a cég elég gyakran váltott gazdát, így nem volt kihívásoktól mentes feladat egy felismerhető, sajátos dizájn megalkotása. Volt itt Cagiva, MV Agusta, BMW, majd végül KTM a tulajdonosok között, de most végre úgy tűnik, hogy maradnak az osztrákoknál. Ez pedig több előnnyel is jár. Például azzal, hogy szabadon lehet válogatni a motorkínálatukból. A 401-es Svartpilen és Vitpilen fantázia rajzai a KTM 390 Duke vázára és motorjára épültek, a Vitpilen be is zsebelt pár díjat modern café racer dizájnjának hála.
A mai trendek megkövetelik az évenkénti frissítést. Éppen ezért már a tavalyi EICMA kiállításon egy fokkal komolyabb verziók gurultak ki a Husqvarna standjára, ezúttal már talán végleges dizájnnal. Az alap ezúttal már a 690-es Duke, de az idomok is újnak tűntek: igen ez már az új 701 Vitpilen-Svartpilen páros lesz. Most pedig végre teljes pompájában csodálhatjuk meg a “Husky” új gépezetét. Ahogy említettük, a szívéhez az egy hengeres 690 köbcentis Duke volt a szervdonor. Ismerős a blokk, hiszen a Husqvarna 701 Enduroba és Supermotoba is ugyanúgy beműtöttek már. A teljesítmény várhatóan 70 lóerő körül lesz, ahogy a nyomaték is, a váz pedig a kategóriától megszokott térhálós megvalósítást követi. A tavaly bemutatott állapottól eltérően ez a verzió már elég szériagyártás közelinek tűnik. Persze azért még hiányzik innen-onnan egy-két Husqvarna plecsni, de szigszalagnak, illetve félmegoldásnak, kendácsolásnak már nyoma sincs a képeken. Na jó, a rendszámtábla még talán nem végleges, illetve a matt feketén kívül reméljük más színben is kapható lesz a motor.
Hogy ki lesz a konkurencia? A Triumph Street Cup közepes futóműve miatt itt nehezen rúg labdába. A Ducati játékosa pedig az agresszív villaszöge, illetve némileg darabos gázreakciója miatt egy kellemetlenebb élményt nyújthat a Vitpilenhez képest. A Husqvarna várhatóan gyorsabb, összességében könnyedebb, fürgébb élményt fog nyújtani könnyű felépítésének hála. Az utolsó kérdés már csak az ára, illetve, hogy az embereknek mennyire fog bejönni egy modernebb hangulatú café racer.
Reméljük ezekre a kérdésekre is választ kapunk az idei EICMA kiállításon Milánóban, ahol már tényleg a végleges verzió lesz kiállítva!
Cimkék:
A szelfi korunk kényszeres cselekvése lett. Fotózgatjuk magunkat mindenhol, legújabban néhányan motorozás közben is. Értelmes ötlet ez?
Elolvasom »Milyen a cruiser, ha kínai mérnökök álmodnak? Természetesen egyáltalán nem idézi az M800 vonalait, minden megegyezés a véletlen műve.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »