Aki nem bukott vagy élt át hasonlót, az feltehetőleg bele sem gondol, milyen érzés egy ilyen baleset személyes átélése. Mivel velem a napokban történt az alábbi szomorú eset, elmondom: baromi gyors és baromi rossz. Ezt már csak tetézi, ha önhibádon kívül történik a baj, ahogy az én esetemben is.
A betervezett táv utolsó öt kilométerén ütött be a krach, mert mikor máskor, ha nem a cél előtt. Messziről láttam a kerékpárost az út jobb szélén haladni, gondoltam megelőzöm, ahogy már nagyjából százszor tettem. Index ki, kerülés megfelelő oldaltávolsággal megkezd, utána pedig olyan rémültséget éreztem, mint még előtte soha: az úriember ugyanabban a pillanatban akart balra bekanyarodni, ahogy mellé értem. Csakhogy ezt elfelejtette jelezni, és a manővert az úttest jobb széléről indította… Egy pillanat alatt előttem volt. A fékre talán még rányúltam és fékezhettem is egy keveset, aztán csattanás, egy kis csend miközben repültem, majd még egy tompa puffanás ahogy földet értem. Közben pedig hallgattam azt a roppant kellemetlen műanyag súrlódó hangot, ahogy a motor továbbcsúszott mellettem az aszfalton. A következő kép már az volt, hogy ülök az út közepén és nehezemre esik felfogni: igen, ez most velem történt meg.
Felkeltem, a térdemben éreztem némi fájdalmat, de hajlott, rá tudtam állni így nagy bajom nem esett. A tenyerem égett még kicsit, a kesztyűm ki is lyukadt. Nagy szerencse, hogy nem jött szembe senki: a motor szépen leparkolt a szembe sávban, az út szélén. Odasiettem a kerékpároshoz megkérdezni, hogy jól van-e. Feltűnően jól volt ahhoz képest, hogy fél perce ütöttem el (erről mindjárt bővebben). Telefon elő, hívom is a 112-őt, elmondom mi történt. Rendben, kapcsolják a mentőket. Ott ugyanazt elmondom még egyszer. Amíg várok, összeszedem az útról a műanyag darabokat meg a visszapillantókat, leveszem a gyújtást, kiveszem a kulcsot. Kiérkeznek a rendőrök és a mentősök. Feltűnt, hogy a két rendőr már messziről felismerte bicajos barátunkat. Mentősök átnéznek, ok, tényleg nem tört semmim. Mondjuk a térdem még most is fáj. Kötelező szonda fújás, nekem nulla, biciklis barátunk viszont egy elég szép értéket lehelt a cuccba. Mondhatjuk úgy is, hogy teljesen be volt állva. Vétkességét a rendőrök előtt is elismerte, jelentős büntetésre számíthat, plusz talán még a bokáját is eltörte a baleset közben.
A második oldalon a baleset következményei jönnek, mert az sem olyan vidám dolog. Lapozz!
Cimkék:
A klasszikus amerikai túramotorok időtlenségét igyekszik a 21. század technikai elvárásaival ötvözni a Road King Classic. Vajon megy neki?
Elolvasom »Az Alpinestars hazai márkaszaküzletében azokra is gondolnak, akik klasszikus stílusú motorjukhoz illően, mégis biztonságosan akarnak öltözni. (x)
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »