Két évvel ezelőtt csak tátotta a száját a szakmai közönség, amikor a Honda bemutatta az X-ADV névre keresztelt robogóba oltott terepes masinát. Aztán volt szerencsénk alaposan tesztelni is ezt a járgányt – komolyan meglepődtünk a képességein és a használhatóságán. Nem volt ez másként szerte a világon: mindenhol kitörő lelkesedéssel fogadták a furcsa szerzetet. Ezen a sikeren felbuzdulva most a Kymco is bedobta a köztudatba a saját átiratát. Eddig egyeduralkodónak tűnt az X-ADV az általa teremtett kategóriában, ám most a tajvani gyártó is hasítana egy kis szeletet ebből a szegmensből.
Ennél azért egy kicsit többre van szükség egy könnyű terepen is jól használható gépnél, annak ellenére, hogy az elmúlt évtized erről szólt. A marketing osztály szépen lassan kiölte a valódi terepes használatra is alkalmas gépeket, hogy aztán némi dumával olyan járgányokat illessenek a túra-enduro jelzővel, amelyek valójában alkalmatlanok az efféle felhasználásra. Szerencsére az utóbbi években kezd helyre állni a rend és valódi képességekkel bíró motorok is születnek a kategóriában.
Ez a Kymco persze nem ilyen, egyelőre még csak koncepció. Egy olyan tervezet, amely alapján úgy tűnik, a tajvaniak nem vették észre, hogy nem a csőrtől lesz valami terepmotor. Alapnak az AK550 jelölésű nagyrobogójukat vették. A képek alapján egy kicsit megemelték a hasmagasságot némi plusz rugóúttal és átdolgozták az ülést. A guruló kanapé jelleg persze így is megmaradt és közel sem tűnik olyan extrémnek, mint a Honda X-ADV.
A tanulmánynak a C-Series nevet adták és egyelőre csak annyit tudni, hogy egy 550 köbcentis erőforrás dolgozik majd benne 53 lóerővel. Sikeresebb lenne az ötlet, ha pár lóerőt feláldoztak volna a csúcsteljesítményből, így még beleférhetne az A2-es jogosítvány kategóriába – így csak korlátlan jogsival lesz vezethető a masina. Várhatóan az EICMA-n láthatjuk majd először élőben a Kymco “terep” robogóját.
Cimkék:
Fogj néhány őrültet, adj alájuk 1925 előtti V2-es motorokat, fék nélkül, és küldd fel őket egy salakos pályára. Ez a Sons of Speed motorverseny.
Elolvasom »Egy aszfalton is félelmetes top fuel dragbike hátsó abroncsát terepesre cserélve nekimenni vele a földútnak? Elképesztő ötlet és hatalmas móka!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »