Sokféle erőforrással gyártottak már motorokat. Mozgathatja paripánkat egyhengeres, kéthengeresből soros, V elrendezésű vagy boxer, aztán lehet sorban három henger, meg négy is rengeteg módon a fentiek közül. Na de ha hat dugattyú mozog, az már azért mégis csak döfi! Meg persze vannak V8-asok is, de azok közül sorozatban nem sok készült a járműtörténelem során. Hatosból viszont meglepő mennyiség, úgyhogy lehet közülük szemezgetni. Nézzük, melyik tíz modell bírt legkomolyabb jelentőséggel azok közül, amelyek a futószalagokról gördültek le és kerültek az utcákra. A lista persze most is szubjektív és közel sem teljes, és természetesen a tizedikkel indul!
Ez volt az első a legendás hathengeres boxerek közül, így mindenképpen helye kell legyen listánkon. 1988-ban lépett a piacra, és megjelenésekor igazi technikai csodának számított. Kereken egy tucat éven át lehetett kapni, ma pedig már egészen megfizethető áron beszerezhető egy ilyen legenda.
2001-ben az 1500-as változatot leváltva jelent meg. Az előd által megkezdett utat folytatta, és nem csak technikailag lépett előre, hanem megjelenésében is alaposan megváltozott: radikálisan kevesebb krómot hordozott magán. Néhány ráncfelvarráson ugyan átesett, amelyek között említést érdemel, hogy ez a motor kapott elsőként beépített légzsákot. Gyakorlatilag változatlan műszaki tartalommal kapható immáron 16 éve, ami példátlan a mai motorkerékpár-iparban.
Eredetileg az 1500-as Goldwing változataként jelent meg az F6C Valkyre, amely nem szerepel listánkon. Utódja, immáron az 1800-as boxer technikájával felvértezve 2014-ben került a szalonokba és igazán izgalmas alternatíva azoknak, akik cruisert szeretnének, de valami egészen másra vágynak, mint a megszokott. Műszakilag gyakorlatilag egy lemeztelenített GoldWing, amelyen sokkal jobban érvényesül a csodás hathengeres motor, ugyanakkor csomagszállító kapacitása az nincs.
Még mindig maradunk a Hondáknál. Az F6B kiváló átmenet a GoldWing és a lemeztelenített F6C között. A fejidom megmaradt, de kisebb a szélvédő, valamint eltűnt a felső doboz. Az utas kényelme így csorbult, viszont a motor mégis alkalmas a túrázásra, de ezerszer stílusosabb a GoldWingnél. Amerikában, a baggerek hazájában természetesen sokkal keresettebb, mint mifelénk.
Végre nem egy Honda – lélegezhetnek fel, akik unták márkafetisizmust. Ráadásul itt egy kis hengerszögű ezerkettes V6-os erőforrást találunk keresztben beépítve, szóval teljesen más a cucc. Sokkal “motorszerűbb” a felépítése és a méretei is, mint a Honda nagy boxereinek. A motor igazi különlegesség, ennek megfelelően közel megfizethetetlen szám van az árcéduláján is – a cég mégsem ment csődbe. Illetve de, mert három éve erről írtunk, azóta viszont állítólag ismét talpra álltak és termelnek.
A második oldalon rögtön egy igazi csodával kezdünk, de a lista vége is nagyon izgalmas lesz. Lapozz!
Cimkék:
A Harley-Davidson legbecsesebb kincse a 45 fokos V2-es, mégis volt az úgy, hogy külső nyomásra ők is gyártottak boxer motort, ez lett az XA.
Elolvasom »A felszerelés nagyon fontos számunkra, hiszen az életünk múlhat rajta! Ebben az esetben a légzsákos mellény óvta meg egy motoros életét.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »