Az MX2-nél aligha létezik nehezebb és kiélezettebb versenysorozat a motorsport világában. Minden egyes kanyarért és tizedmásodpercért kőkemény csata zajlik, a gépeknek pedig elképesztő terhelést kell elviselnie. Nos, itt edződött és vált tökéletes fegyverré a legendás Honda CRF250R. Ez a modell több évtizedes fejlesztés eredménye, 2018-as átirata pedig hatalmasat lép előre. A CRF450R-től átvett, hetedik generációs, optimalizált geometriájú váznak, a Showa felfüggesztésnek és a vadonatúj, DOHC-vezérlésű motornak köszönhetően minden adott a sikerhez. Nézzük a részleteket!
Mr. Mikio Uchiyama, a 2018-as CRF250R projektvezetője ezt mondta: “Teljesen átterveztük a CRF250R-t, így dinamikusabbá és erősebbé vált. Páratlan gyorsulása révén már az első kanyar előtt az élre törhet és könnyedén megtartja pozícióját a teljes verseny során. Kimagasló teljesítményét a vadonatúj, DOHC-vezérlésű Unicam motornak köszönheti, ami nemcsak erősebb lett a korábbi hajtóműnél, hanem maximális fordulatszáma is magasabb. Ehhez társul a CRF450R váza és futóműve, biztos irányítást és tapadást garantálva mindig, minden körülmények között. A típus kidolgozásában a HRC szakemberei is aktívan részt vettek, nélkülük aligha lehetett volna ilyen tartós, kezes és versenyképes a CRF250R 2018-as változata.”
A DOHC-vezérlésű motor jellemzője, hogy a furatátmérő nagyobb, mint a lökethossz, ezt fejelték meg a Honda mérnökei a nagyobb szelepekkel és az optimalizált szívócsővel, valamint leömlővel. Ezzel a motorkonstrukcióval 9 százalékkal nagyobb csúcsteljesítményt sikerült elérni, ráadásul a használható fordulatszám-tartomány is jelentősen nőtt, főként a felső régióban.
A kiváló szereplés érdekében az új CRF250R megkapta a 450-es testvér új, tömeg-középpontosított vázát, ami kedvezőbb geometriával és hihetetlenül alacsony tömegközépponttal segíti a pilótát a futamok során. Komoly előrelépést jelent az acélrugós első villa is, ami minden paraméterében állítható, akárcsak a CRF450R esetében. A korábbi, levegős Showa SFF-TAC-Air első villát 49 milliméteres belsőcső-átmérőjű, tekercsrugós Showa USD teleszkóppár váltotta. Ez teljesen új fejlesztés, a korábbi 48-as villa továbbfejlesztett változata – elsőként tavaly, a CRF450R-ben találkozhattak vele a vásárlók.
Szintén a CRF450R-t idézi az aerodinamikailag hatékony, kifinomult megjelenésű idomzat, melynek legfőbb ismérve, hogy a talajon és a levegőben is szabad mozgást enged a pilótának. A karcmentes grafika már csak hab a tortán, miként az alapfelszereltség részeként kínált önindító is. A berúgókart kiváltó villanymotor “egyirányú” tengelykapcsolót és nyomatékhatárolós áttételt kapott, a működéséhez szükséges energiát 0,65 kilós lítium-ion akkumulátor biztosítja. Az egész szerkezet csupán egy kilóval (!) növelte a motor súlyát – ezt sem igazán érezni, ugyanis a lehető legközelebb került a tömegközépponthoz. Az egész CRF250R 108,1 kilogrammot nyom a mérlegen – abban az esetben, ha a 6,3 literes titán tank teljesen tele van.
Cimkék:
A BMW, mint az egyik legmeghatározóbb Adventure motorgyártó, úgy döntött, beszáll a kategóriában is egyre élesedő teljesítményversenybe.
Elolvasom »Egy ausztrál jótékonysági aukción számos MotoGP tárgy mellett Rossi egykori saját kézzel írt szerelmes levele is kalapács alá kerül.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »