A Lambretta márkát az Innocenti hozta létre. Születésének oka hasonló volt a Vespáéhoz: a Második Világháború utáni Olaszországban a lakosságot valamilyen módon hozzásegíteni a közlekedés lehetőségéhez. A márka robogói hamar népszerűek lettek, de a gazdasági élet viharai mégsem kímélték őket (sem). A kis cég az anyavállalattal együtt a BLMC (British Leyland Motor Corporation) tulajdonába került, akik 1972-ben megszüntették a motorgyártást.
A gyártósort azonban megvette az indiai kormány, és ugyanettől az évtől SIL (Scooters India Ltd.) néven elkezdték a termelést. Az új néven futó gyártási periódus csúcsa 1980-81 volt, amikor is évi 35’000 robogót készítettek. 1987-re ez a szám 4’500-ra esett vissza, majd 1997-ben ismét véget ért egy korszak. A Lambretta tehát úgy tűnt, másodvirágzását is befejezte.
A huszonegyedik század azonban a márka születésének 70. évfordulójára egy csodás újjászületést hozott. Újraalakult a Lambretta Consortium, és mindjárt három modellel léptek a piacra. Persze pontosabb az “egy modell három erőforrással” meghatározás, hiszen a V-Special névre keresztelt robogó kapható három különböző méretű blokkal. Közös jellemvonásuk a klasszikus stílusjegyeket hordozó forma, amely méltón idézi fel a márka hőskorát.
Természetesen nem véletlen, hogy az újkori Lambretta ilyen jól néz ki. Hiába Milánó a divat és stílus fővárosa, a tervezést nem ott végezték. Azt ugyanis a Kiska hajtotta végre (ők vetik papírra ugye a KTM és az utcai Husqvarna paripák formáját is).
A V-Special háromféle motorral vásárolható meg. Az V50-es 3 lóerejétől a 169 köbcentis V200 12 paripájáig terjed a skála, a kettő között pedig egy nyolcadliteres blokk található. Közös jellemzőjük az Euro4 normáknak való megfelelés (az erőforrások természetesen befecskendezősek), valamint a CVT erőátvitel. No meg a csodaszép forma és a végtelenül igényes részletek.
Az ötvenes változat hátul még dobfékkel lassít, a nagyobbaknak már mindkét kerekén tárcsa található. Blokkolásgátlót is tartalmaz a fékrendszer, hiszen egy modern kis masináról beszélünk. Ezt erősíti a ledes világítás, a digitális műszeregység és a Bluetooth kapcsolat lehetősége is.
“La vita e bella” – hirdeti a Lambretta szlogenje. Vagyis “Az élet gyönyörű” – és ez tökéletesen illik a V-Special modellekre is. Csodaszép, érzelemgazdag forma, amely mindenkinek megdobbantja a szívét. Drukkoljunk, hogy megvesse a lábát a piacon a márka, hiszen ilyen egyéniségekre igenis hatalmas szükség van!
Cimkék:
Az olaszoknál nagy szokás az épp kifutó modelleket egy különleges kiadással búcsúztatni, lássuk hát a Ducati 1299 Panigale R Final Edition-t!
Elolvasom »Milyen a profi módon művelt állatmorozotatás? Erről mutatunk egy elképesztő videót. Igaz, az utánzását senkinek sem ajánljuk.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »