A nem túl rövid és igen változatos teszt során nem volt olyan érzésem, hogy egy minden paraméterében állítható upside-down villa sokkal többet tudott volna. Ez a kijelentés persze így elég amatőrnek tűnhet, és nem is azt mondom ezzel, hogy nincs különbség a kettő közt. Csupán annyit, hogy normál, esetleg egy kissé sportosabb, ám közúti felhasználás során nincs égető szükség egy csavargatható, netán elektronikusan állítható futóműre. Az elejét sikerült összehangolni a hátuljával, harmonikusan mozog a motor mindenféle íven és tempónál.
A pozitív úthibák nem tartoznak a futómű kedvencei közé, de ilyen kis rugóúttal és sportos hangolással ez természetes. Megszokást igényel a kardánhajtás befolyása és a hosszanti főtengely miatt fellépő billenő érzet, amelyet egy kezdő boxeres a futómű hibájának tudhat be. Ne aggódjon senki, a futóművel minden rendben van, a fent említett jelenség a konstrukció sajátossága. Minden motoros réme a rossz út és a nagy tempó nászából eredő kormánycsapkodás. Ezt a hajlamot enyhíti az alapfelszereltség részét képező kormány lengéscsillapító, amelyért piros pont jár a tervezőknek.
Nem vonultat fel csúcstechnológiát, ennek ellenére kiegyensúlyozottan motorozhatunk az R NineT Racer nyergében, amíg nem gyalázatos az útminőség
Ha már ilyen szépen gyorsulgatunk és fűzzük a kanyarokat egymás után, akkor nem árt, ha meg is tudunk állni, ha a helyzet megköveteli. Előre két tárcsa került az öntött alumínium felnire. Nem radiálisan rögzített, de Brembo nyergek fogják közre a két 320 milliméteres tárcsát, míg hátul csak 265 milliméter átmérőjű ez az alkatrész. Megszokást igényel a hirtelen felépülő erőteljes fékhatás, ám utána már kiszámíthatóan teszi a dolgát a rendszer. Blokkolásgátló felügyeli a fékezés folyamatát, amely nagyon hamar közbelép. Nem hagyja, hogy a motoros szájra essen egy elbaltázott fékezés során – ez jó.
Az meg még jobb, hogy egy mozdulattal ki is iktathatjuk ezt a felügyeletet. Tudnunk kell, ha ezt meglépjük, akkor automatikusan a kipörgésgátló is szabadságra megy. Kellő összeszokás után így már sokkal mókásabban lehet a Racer nyergében motorozni, azonban azt jó, ha szem előtt tartjuk: nem véletlenül találták ki ezt a segédeszközt, mert néha még egy profi is pörög a hátán, mint a büdösbogár. Ez pedig utcán, a haverok és a járókelők előtt nagyon ciki. Sokkal cikibb, mint az, hogy nem húztál száz méteres füstölgő gumicsíkot a kanyarban, hanem inkább ledadogó gyújtással rajzoltad az ívet.
Brembo nyergek, dupla tárcsával, blokkolásgátlóval – azért egy fűzött küllős kerékkel jobban mutatna
Összességében nehéz objektíven vizsgálni az R nineT Racer-t, ugyanis nem egy hétköznapi motorkerékpárról van szó. Még a motorok iránt kevésbé fogékony embertársainkból is kivált minimum egy mosolyt vagy valamiféle megnyilvánulást az elismerés jeléül. A távoli szemlélő is egyből felismeri, hogy ez egy kicsit más, mint a többi motor, ami nap mint nap az utcán rohangál.
Ez is a célja a BMW-nek a Heritage családdal: a motorozás klasszikussá érett korszakát próbálja visszacsempészni a jelenkorba úgy, hogy a laikus szemlélő is egyből értse, hogy miről van szó és valamiféle birtoklási vágyat ébresszen az olyanokban is, akik még soha nem ültek motoron. Teljes mértékben az érzésekre épít az egész R nineT família. Ez a motor nem a realitásról és az ésszerűségről szól. A kevesebb néha több elvet követve egyszerűsítettek a futóművén és a fékein, ám a formatervet még ütősebbé tették, hogy ne támadjon hiányérzete a felhasználónak.
Nyilván akad komolyabb technikai arzenált felvonultató motorkerékpár házon belül is, de nincs még egy olyan, amelyik ennyire rájátszik a stílusra. Az ember pedig könnyen befolyásolható és hamarabb képes a szíve után menni, mintsem, hogy a fejét kövesse. Hiába olcsóbb, mint az R nineT, azért még így is meggondolja az ember, hogy megér-e 4’392’000.- forintot ez a járgány. Aztán hagyja a csudába ezt a latolgatást, nincs mit tenni, ha beleszerelmesedett és van is elegendő összeg a számláján, akkor már nem sokáig van meg az a pénz. Elballag a szalonba, aláírja a szerződést, várja az átadás pillanatát, hogy utána teljesen átadhassa magát a café raceres életérzésnek. Garantált lesz a sikerélmény – ha nem egy kimondottan high-tech guru az illető, akkor élvezni fogja a gyors motorozás színtiszta esszenciáját.
Jön a pontozás és a kategóriánkénti értékelés. Lapozz!
Cimkék:
A MotoPartsShop.hu kínálatában megjelentek az Astone bukósisakok. Hatalmas választék és igen jó ár-érték arány jellemzi őket. Ismerkedjünk! (x)
Elolvasom »A legnagyobb kánikulában sem szabad kesztyű nélkül, esetleg papucsban motorozni. Az Alpinestars cipői és kesztyűi ilyenkor is megvédenek. (x)
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »