A kezelőszervek egyértelműen és pontosan használhatók, a műszerfal kellőképpen informatív. Itt szerencsére nem hagyták el a fordulatszámmérőt, ahogyan sajnos a Scrambler, a Pure és az Urban G/S kiviteleknél megtették. Nem mintha nem lenne mindegy a blokknak, hogy mikor csavarjuk rá a gázt, de egy sportos karakterhez hozzátartozik az is, hogy lássuk, ahogyan végigpörgetjük a fokozatokat. A bal markolatról kezelhetjük a fedélzeti számítógépet és kapcsolhatjuk ki a blokkolás- és kipörgésgátlót. A jobb csutkára helyezték a markolatfűtés kapcsolóját, amelyet – hála a nyárias időjárásnak – nem próbáltam ki. A fék- és a kuplungkar távolsága egyaránt állítható, ezzel is növelve a személyre szabhatóságot és az ergonómiát.
Az erőforrást már alaposan ismerjük a korábbi ezerkettes boxerekből. Ez a lég-olajos konstrukció kiválóan illeszkedik az R nineT arculatába – nem kellett buta vízhűtővel elbaltázni a megjelenést. Némi fejlesztésnek hála teljesíti az Euro 4 követelményeit, így maradhatott a palettán, más gyártók klasszikusnak nevezett típusaival ellentétben. A kéthengeres boxer 1’170 köbcentiből 110 lóerőt állít elő. Ehhez az értékhez társul 116 newtonméter fogatónyomaték, amely bőségesen elegendő szinte minden élethelyzetben.
A katalógushuszároknak nyilván kevés, sokkal jobb lenne a vizes boxer 125 lóereje, de a való életben ennek nincs túl sok jelentősége. Nyilván lehetne hüledezni 150+ lóerőtől, hogy letépi a fejedet, meg megnyújtja a karodat és nincs nála gyorsabb gép a föld kerekén, de ez a masina nem erről szól. Ő csak stílusosan teszi a dolgát: már a pincéből hatalmas vehemenciával tol előre minket és elforgatva is megmarad a lendület.
Nincs tűzijáték és hirtelen kihegyesedő nyomatékcsúcs, nem lesz halálfélelme az embernek egy lenyelezett másodiktól. Kiszámíthatóan gyorsíthatunk, legyünk bármelyik fokozatban a hat közül. Ha már a fokozatoknál tartunk, azt meg kell jegyezni, hogy a határozott, erőteljes kapcsolásokat részesíti előnyben a szerkezet.
És az a hang, az a csodálatos szimfónia, amelyet megszólaltat az egyetlen dobban végződő kipufogó! Olyan gyári rendszerről beszélünk, amely az Euro 4-nek nevezett ínséges időszakban született és mégis gyönyörködtet használat közben. Sok más gyári kipufogóval ellentétben nem az az első gondolata az embernek, hogy ezért a hurkatöltőért mennyit adhatnak a vastelepen és vajon sokat kell-e perkálni egy tisztességes hangú tuning kipufogóért.
Rengeteg hangszínt csalhatunk elő belőle, attól függően, hogy milyen fordulaton, milyen gázállással motorozunk. Morog, röfög, hörög, néha egy kicsit vissza is durrog – ezt persze valamennyire próbálja szolidan előadni, nehogy egy visszakapcsolás utáni motorféknél a gyengébb idegzetű járókelők szíve megálljon. Mégiscsak egy kulturált gyári motorról beszélünk.
Az első R nineT radiálisan rögzített féknyergekkel és fordított teleszkópokkal büszkélkedhet, ezzel szemben az utána következő modellek – köztük a Racer is – már jóval egyszerűbb technikával érkeznek. Nincs ezzel baj, így legalább a vételár sem szállt el túlságosan a csillagok közé. Sőt mi több, még kedvezőbben is alakul az árcédula ennek köszönhetően. De a lényeg, hogy nem vált-e túl butává ezzel az olcsóbb megoldással a bajorok retró rakétája?
A teszt még nem ért véget, újabb érdekességeket találsz a gépről a harmadik oldalon!
Cimkék:
A MotoPartsShop.hu kínálatában megjelentek az Astone bukósisakok. Hatalmas választék és igen jó ár-érték arány jellemzi őket. Ismerkedjünk! (x)
Elolvasom »A legnagyobb kánikulában sem szabad kesztyű nélkül, esetleg papucsban motorozni. Az Alpinestars cipői és kesztyűi ilyenkor is megvédenek. (x)
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »