Természetesen egyelőre szó sincs prototípusról, vagy a múltat és a jövőt ötvöző motor bemutatójáról. Mindenesetre egy gondolatsort megér a Suzuki által a közelmúltban benyújtott szabadalmi oltalom. Ebből ugyanis egy rajz nyilvánosságra került, amelyen egy elektromos meghajtású sportmotort látunk. Nincs nevesítve, hogy ez valamilyen jövőbeni GSX-R lenne, csupán annyit definiáltak, hogy elektromos sportmotor. A fazon azonban kétségkívül a korai gixxerekre emlékeztet. Nem is ez az érdekesség benne – annál is inkább, mert a bejegyeztetett védelem nem a formára vagy a háromküllős könnyűfém kerekekre vonatkozik, hanem a hajtásláncra.
A szabadalmi rajzon az látszik, hogy az elektromotort nem a manapság megszokott módon keresztben, hanem ahhoz képest kilencven fokkal elfordítva építették be. Így viszont egy tengelykapcsoló (látszik is a rajzon a karja) és egy hat fokozatú váltó továbbítja az erőt a hátsó kerékre. Az alacsonyan jelentkező nagy forgatónyomaték és a széles használható fordulatszám-tartomány miatt ezeket el szokták hagyni a villanyos gépekből. Persze nem a Suzukié az első hasonló megoldás, de semmiképpen nem megszokott. Mi az előnye? Egyrészt hagyományoshoz közelebb eső vezetési élmény, másrészt a még jobb hajtóerő-elosztás.
Az akkumulátorokat az elektromos hajtómű mellett és alatt tudják elhelyezni. Ennek érdekében egy korai GSX-R-ekre jellemző bölcsővázat látunk a rajzon. Illetve a megszokott üzemanyag-tartály megszűnésével felszabadult hely kihasználását mutatja a hajtómű tetejére helyezett szaggatott vonallal rajzolt bukósisak-sziluett. Mi az esély rá, hogy egyhamar utcára kerül a rajzon láthatóhoz hasonló motor? Valószínűleg elég csekély – inkább a műszaki hátteret akarta másolás ellen biztosítani a Suzuki. Viszont ha mégis megcsinálnák egy régi fazonba illesztve ezt a technikát, az nagyon izgalmas lenne!
Cimkék:
A japán motor- és az olasz autógyártó együttműködését idehaza is országjáró turnéval népszerűsíti. A Yamaha-Abarth Roadshow java most jön!
Elolvasom »A számos utcai típusra felszerelhető kapcsolót a CNC Racing a Pramac Ducati versenygépeire is szállítja. Ehhez passzol az ára is.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »