A bukósisak vásárlás nehéz dió. Mindenkinek más a fejformája, testmagassága, motorjának szélvédelme és egyáltalán felépítése. Ennek megfelelően rengeteg igény merül fel a fejvédő beszerzésében éppen érintett rájderek részéről. Ezeknek pedig csak nagyon széles választékkal lehet megfelelni. Aztán ott van a hazai motoros társadalom igen jelentős részét jellemző árérzékenység. Amely persze nem a mi hibánk – egyszerűen csak Fábry szavaival élve nem sikerült nálunk szerencsésebb történelmi és gazdasági adottságokkal rendelkező országba születnünk. Éppen ezért örültem meg, amikor a MotoPartsShop.hu üzletében nemrég belefutottam a korábban számomra ismeretlen Astone márkába. A francia cég rengeteg féle bukót kínál – szinte minden felhasználói igényt lefedve. Közös jellemzőjük a nagyon kellemes ár-érték arány – így tényleg érdemes közelebbről megismerkedni velük.
A szűk egy évtizede létező Astone Helmets® valóban hatalmas választékban kínál fejvédőket. Nyitott sisakból kilenc, hagyományos zártból négy, felnyitható állúból két modellt kínál, illetve van a palettán egy szokványos- és egy plexivel ellátott off-road sapka is.
A Sportster nagyon stílusos nyitott sisak cruiserekhez vagy robogókhoz. Cserélhető napszemüveggel rendelkezik, tömege 1’280 gramm, ára 35’000.- forint
Az egyszerűbb kivitelek plexije nincs kialakítva a Pinlock fogadására, a közepes vonulaton már megvan az előkészítés, a kínálat felső részének pedig már ott is van a dobozában a páramentesítő plusz plexi.
A sisakok héja termoplasztik (az Astone által fejlesztett anyag az LDS – Light-Durable-Strenght – névre hallgat: könnyű és nagyon jó ütéselvezető tulajdonsággal rendelkezik), és értelemszerűen megfelel az ECE22-05 biztonsági szabványnak.
GT1000F: 1’350 gramm, széria Pinlock, 55’000.- forint. Elképesztő együttállás – és hozzá kényelmes és jól is néz ki
Egyébként minőségi bélésanyagokat, mikrolockos csatokat, szerszám nélkül lekapható, karcmentes polikarbonát plexiket, többféleképpen működtethető és -méretű belső lehajtható napszemüvegeket találunk bennük. Külön érdekesség, hogy a teljesen nyitott bukókon is van ilyen, és az is egy mozdulattal kipattintható- és cserélhető.
Videónkban alaposan bemutatjuk nektek a választék egy részét – ha valamennyin végigmentünk volna, simán csinálunk egy másfél órás filmet is. Három tipikus modellt pedig motoron is sikerült gyorsan kipróbálni – így a velük szerzett tapasztalatokról is mindent megtudhattok. (A teljes palettát pedig megtaláljátok a MotoPartsShop.hu webáruházában, árakkal és részletes leírásokkal együtt.)
Videónkban bemutatjuk a fontos modelleket, hármat pedig motorozás közben is megnézhettek
Végül pedig jöjjön a csattanó: mindezt mennyiért viheted haza? A nyitott Astone bukósisakok ára 30-35 ezer forinttól indul, a lista tetején pedig a karbon Vintage modell található 920 grammos (!!!) tömeggel és 99’000.- forintos árcédulával. De inkább a lényeget mondom: a kipróbált GT1000F zárt sisak kivehető, mosható béléssel, Pinlockkal, belső napszemüveggel és 1’350 grammos tömeggel 55’000.- forintos kisker áron kelleti magát.
De a túraendurósok kedvence, a plexis-sildes Crosstourer is ugyanennyibe kerül – azon ugyan csak előkészítve van a Pinlock helye és kerek 1’500 grammot nyom a mérlegen. Utóbbi kettőt pedig nagyon simán hazavinném, sőt a sildes versenyzőt pont ebben a színben komoly eséllyel haza is fogom. (Őt azért nem tudtam kipróbálni, mert éppen nem volt belőle a méretemben.) Ez a narancs-fekete tökéletesen passzol az Icon Raiden UX tartósteszt ruha kabátjához…
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A BMW ugyanazt a receptet többféleképpen is el tudja készíteni. Az alapmodellnek számító Pure-ról mindent leszedtek, ami nem kell a motorozáshoz.
Elolvasom »Gyönyörű klasszikus sportmotort alkotott a BMW az R nineT Racer személyében, amely garantáltan rabul ejti a szíved, ha fogékony vagy a retróra.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »