Chris Traber éppen a 14-es számú gyorsforgalmi úton haladt Santa Clarita térségében. Előtte a viszonylag sűrű forgalomban egy motor és egy szürke szedán vezetőjének egyre kiélesedő nézeteltérésére lett figyelmes, így azonnal elindította fedélzeti kameráját. Ahogy a kattintásvadász oldalak szokták mondani: ami ez után történt, azt sose gondoltad volna / nem fogod elhinni, stb… A motoros ugyanis az autó mellé hajtva lerúgta annak tükrét – vagy legalábbis biztosan az oldalába vágta a csizmáját. Erre az autós gondolkodás nélkül elrántotta a kormányt, hogy a betonfalnak préselje a motort. Aztán beindult a fizika okozta dominóeffektus – és a tömegbaleset innen zajlott a maga útján.
Már az alábbi néhány, a felvételből kiragadott kép is elképesztő. Ékes bizonyíték arra nézve, miért nem szabad nekikezdeni közúton, menet közben “lerendezni” akár a valós, akár a vélt sérelmeket. Hiszen sokkal kevésbé vagyunk urai járműveinknek, mint hinnénk – így azok pillanatok alatt valódi tömegpusztító fegyverré válhatnak.
2: Az autós reflexből a motorosra rántja a kormányt – fel sem merül benne, hogy hány évet fog börtönben tölteni, ha “sikerül” megölnie!
3: A motoros rutinosan (és szerencsésen) talpon marad, az autós (aki teljesen béna amúgy) elveszti uralmát járműve felett és orral a beton elválasztóba csapódik
4: A tehetetlenül keresztbe sodródó szedán roncsa elkaszál egy ártatlan kisteherautót is – azonnal kiemelve hátsó tengelyét és felborítva azt
5: Az eredmény két rommá tört autó, ismeretlen mennyiségű sérült és egy karcolásokkal elhajtó motoros (amúgy természetesen cserbenhagyó elkövető)
A Chris Traber autójában levő kamera felvétele természetesen már a rendőrségnél van. A vizsgálatot elindították – minden bizonnyal előkerítik a motor vezetőjét is, aki felelni is fog tettéért. Hiszen alapvetően ő váltotta ki a balesetet – ráadásul meg sem állt a helyszínen.
A tanulság úgy vélem nagyon egyszerű. Bár a konkrét eset előzményeit nem ismerjük, de talán nem is kell. Hiszen nincs a világon olyan sérelem, amit ilyen módon kellene elrendezni. A kakaskodás eredményeképpen bármely résztvevő fél meghalhatott volna – legkönnyebben persze a motoros. Ebben az esetben ő volt a sértetlenül távozó, legkomolyabb veszélybe pedig egy ártatlan jármű utasai kerültek. Szóval aki nem bír a vérével, az álljon félre egy parkolóba, és ott verje ki a másik fogait – vagy veresse ki a sajátjait. Akkor legalább garantáltan csak nekik eshet bántódásuk!
Cimkék:
Brazíliában elég furcsa lakóhelyet választott magának pár ezer méhecske: egy motoron hagyott bukósisak belsejében kezdtek el kaptárat építeni.
Elolvasom »Az amerikai Motus túra-sport gépe kapott egy meglehetősen igényes átdolgozást, amelynek következtében igazi vaddisznóvá változott!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »