Nem mintha a kis kétkerekű lett volna eddig is a világ CO kibocsátásának főkolomposa, de örömteli, hogy a leendő tulajdonosok még azt az 1-2 liter/100 kilométer közötti fogyasztást is megspórolhatják, amit eddig igényelt egy ilyen kismotor használata. A Honda EV-Cub névre keresztelt, immár gyártásra kész mopedet két évvel ezelőtt már bemutatták a Tokyo Motor Show-n. A fejlesztés már ott tart, hogy elindítanak egy közös, éles tesztelést a japán postával.
Talán nincs is ennél jobb terep, hogy kiderüljön a motor részét képező mobil akkumulátorról, hogy mennyire működik jól a tervezőasztalon kívül. Az ügyes kis alkatrész a szárnyas cég vezére szerint könnyen és kényelmesen le-, illetve visszacsatlakoztatható lesz. Az elképzelés szép, és valóban logikus megoldást jelenthet azoknak, akik a kis járművet ingázásra szeretnék használni.
Főleg abban az esetben, ha az ígéretek fedik a valóságot. Hogy ténylegesen mit tud majd az EV-Cub hatótáv és töltési idő terén, azt persze csak a valós tesztek fogják kideríteni. Magyarországi felhasználás esetén joggal merül fel a kérdés: az egyszerű kezelhetőség mennyire párosul a vagyonbiztonsági elvekkel.
Értem ez alatt az akkupakk gyors kiemelését a járműből. Mert ha ezt illetéktelenek is végrehajthatják, akkor Budapest belvárosa könnyedén az elektromos kismotorral dolgozó, mérgelődő pizzafutárok parkolóhelyévé válhat. (Nem, a Cubra továbbra sem vagyok hajlandó a robogó jelzőt aggatni!)
A cég körüli pletykákat mindig fenntartással kell kezelni, de úgy hírlik, hogy nem csupán a funkcionális, hanem a hobbi motorosokra is elkezdtek már gondolni. Nyilvánvalóan rengeteg dolog múlik az EV-Cub sikerén, de a vállalat komolyan kívánja bővíteni elektromos hajtású motorjainak palettáját. A következő modellnek egy igazi hibrid (!!!) nehézcirkáló tűnik esélyesnek a Goldwing személyében. A motornak a háromkerekű Neo Wingben bemutatkozott 1’200 köbcentiméteres boxer motor lesz az egyik hajtóműve. A lökettérfogatban történő “visszalépést” kompenzálandó pedig kap egy kiegészítő elektromos erőforrást is. Takahira Hachigo szavai szerint a Mugennel együttműködve komoly elektromos és hibrid flottát várhatunk tőlük a viszonylag közeli jövőben!
Cimkék:
Ez most nem sci-fi: lencsevégre kaptak egy látható motoros nélkül közlekedő kétkerekűt. Vajon mi lehet a szellemmotor magyarázata? Sima fizika!
Elolvasom »A Schuberth az új R2-es bukósisakot egy olyan nyereményjátékkal népszerűsíti, amivel komoly európai motoros túrát nyerhetünk. Igen, mi is!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »