Az egyik legkellemetlenebb dolog egy friss modell piacra dobása után, ha azt bármi miatt vissza kell hívni. Hiába a rengeteg tesztkilométer és a több ezer beleölt munkaóra, az idő múlását és a valós felhasználási körülményeket nem pótolja semmi. Ehhez hozzájárul még a fogyasztók részéről az az igény, hogy minél sűrűbben frissítsenek a gyártók, mert a tavalyi modell már esetleg unalmas és elavult a piac számára. Ez azt eredményezi, hogy bizony mindig akad valami gyenge pont a legtöbb motoron, amelyet később garanciában javítanak, súlyosabb esetben azonnal visszahívják az érintett járműveket. Most éppen az osztrákok voltak kénytelenek egy közleményt kiadni, amelynek a KTM 1290 Super Duke GT a főszereplője.
A visszahívás a 2016-os és 2017-es Super Duke GT modelleket érinti. A gép mozgatásáért a KTM egyik legerősebb blokkja felel. Az 1’301 köbcentiméteres V2-es erőforrás 173 lóerőt teljesít, ám a forgatónyomaték még elképesztőbb: 144 newtonméter, amely a motor elrendezéséből adódóan már alacsony fordulatnál rendelkezésre áll. Ez az adat bizony már nem vicc, ahogyan az sem, hogy ezt a teljesítményt valamiféle éghető anyagból elő kell állítani, amely csak addig barátja a motorosnak, amíg a tervezett rendszerben marad a lé.
A jelenlegi visszahívás témája erről szól – az üzemanyagcsöveken apró repedések, lyukak jelenhetnek meg és ebből kifolyólag szivároghat a benzin. A forró motorblokkra rácsepegő nafta hatását szerintem nem kell túlságosan ecsetelni, mindenki el tudja képzelni a következményeket.
Konkrét benzinfolyásra és motortűzre még nem volt példa, de a KTM gyár értesíti a tulajdonosokat a lehetséges hibáról. A szóban forgó renitens alkatrészt kicserélik a visszahívott modelleken, mielőtt komolyabb baj történne.
Cimkék:
Az xDrive címkét eddig csak négykerekű bajorokra aggaták, de mostantól az új GS mellett sem kell szégyenkezned a parkolóban.
Elolvasom »A Red Dot Award nemzetközi formatervezői gála legrangosabb díját kapta meg 2017-ben a hangvillások retró masinája, a valóban meseszép XSR900.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »