A legalább középkorúnak tekinthető korosztály (mint jómagam is) biztosan emlékszik az autók harmadik féklámpája körüli mizériára. Valamikor a kilencvenes évek legelején lehetett, amikor is a hazai hatóságok egy darabig harcoltak ellene, majd egyszer csak rájöttek: bizony komoly biztonságnövelő hatású dologról van szó. Hiszen amikor egy autó fékez, azt alapesetben csak a mögötte haladó észleli. Kivéve, ha szerelünk egy plusz jelzőberendezést minél magasabbra – így a mögöttes forgalom is előbb szerez tudomást a tempócsökkenésről. Nekünk, motorosoknak azonban még most, jó negyed évszázaddal később is csak egy féklámpa van a járművünkön – az is jó alacsonyan.
Természetesen sokan felismerték a fejlődés fontosságát. Jelent meg magasabbra helyezett világításrendszer ruházatba integrálva, sőt a Nolan sisakkommunikációs rendszereinek egyike is tartalmaz ilyen biztonsági újítást. De ha motorfékre működővé akarod tenni motorod féklámpáját, annak sincs akadálya. A legmagasabb pontunk azonban mégis csak a bukósisak – tehát annak a hátuljára kell hogy kerüljön a kiegészítő féklámpa – a logika legalábbis ezt diktálja. A floridai BrakeFree Technoligies újdonsága pontosan ebbe az irányba kíván haladni.
A fizikai méreteit tekintve elég termetes kütyü 170 grammot nyom akkumulátorokkal együtt. Hálózatról kettő óra feltölteni és nyolc órán át képes működni. A fizikai méret nyilván nem véletlenül ekkora: a technikai beltartalomhoz elegendő lenne kisebb cucc is, de a jó észlelhetőséghez világítófelület is kell! A Brake Free komoly méretű- és fényerejű ledes fényforrásokkal világít. Éjszaka már alapból sokat javít az észlelhetőségeden, a lassulásodat pedig minden fényviszony mellett a mögötted közlekedők tudtára adja. Beépített szenzorainak köszönhetően nem kell hozzá alkalmazás, nem kell semmilyen módon csatlakoztatni. Önállóan működik és minden sebességcsökkenésre felvillan – még motorfékre is. Tehát ha csak visszaváltasz és elengeded a gázt, a mögötted jövők máris tudni fogják: vesztesz a sebességedből. Ötletes és hasznos holmi – a fejlesztők jelenleg befektetőket keresnek és előrendeléseket gyűjtenek újdonságukra.
Cimkék:
A világ legdrágább motorjai nem a hétköznapi emberek számára készülnek, vásárlóik milliárdosok. Kivéve a történelmi korú veteránokat.
Elolvasom »A motormosás nem a legkedveltebb elfoglaltság. Kivéve, ha más csinálja, például az utasunk így rója le háláját a mögöttünk szerzett élményekért.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »