Futótűzként terjed a hír az interneten, ahonnan több rádió munkatársai is átveszik: az Unió közlekedési biztosa azt javasolja majd egy konferencián, hogy kontinensünkön kerüljön bevezetésre a 30 kilométer/órás sebességkorlátozás lakott területen belül! A hírt olyan színvonalas kiadványok is lehozták, akik meglehetősen nagy olvasói bázist érnek el, mint például a HelyiVagányGermánosok, vagy a TeljesenAutó. Ezáltal abszolút jogosan, egyszerre hördülnek fel az internet autós-motoros közösségei. Volt, aki saját bevallása szerint ma reggel önszántából már ki is próbálta, milyen lesz így közlekedni – és nem volt elragadtatva az élménytől.
Nyilván bejött a számítás a klikkvadász főcímre. Tulajdonképpen annak láttuk ékes példáját, hogy hogyan keletkeznek a rémhírek. Ugyanis ha vették volna a fáradságot, és visszakeresték volna a forrást – és kerestek volna hozzá egy olyan embert, aki a Google Translator használata mellett tanult is németül -, akkor mindjárt más lenne a leányzó fekvése. Az ominózus interjú Violeta Bulccal a Welt oldalán jelent meg. A tömeghisztériát kiváltó mondat az alábbiak szerint szól (a többi részével érdemben nem foglalkozunk):
Die EU-Staaten sollten prüfen, in den Innenstädten öfter als bislang ein Tempolimit von 30 km/h zu setzen.
Vagyis helyesen:
Az EU-tagállamoknak meg kellene fontolniuk, hogy a 30 km/órás sebességkorlátozást a korábbinál gyakrabban alkalmazzák a belvárosokban.
Ahol – tegyük hozzá – néhol el is férne. Tehát nem arról van szó, hogy a teljes lakott területen belül. És ahogy már helyesen fordították:
“A döntés végső soron nem az EU hatásköre, a biztos legfeljebb javasolhatja a szigorítást, de erről minden tagállam maga dönthet majd.”
Ezt oszd meg, ne a hülyeséget!
Cimkék:
A sokadig nehéz időszakát élő olasz céget a hazai bíróság juttatta némi levegőhöz. Drukkoljunk, hogy az MV Agusta sikeresen kilábaljon a bajból!
Elolvasom »A világ egyik legtehetségesebb extrém endurosa ezúttal megmutatja, hogy nem csak a kamerának tud motorozni. Akcióban a nehézlovasság!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »