Töretlenül zajlik a fejlesztés az elektromos mobilitás terén. Az autóknál egyszerűbb helyzetben vannak a gyártók a különböző hibrid megoldásokkal, a kétkerekűeknél nehezebb a helyzet a hely szűkösségéből kifolyólag. Így legalább a tisztán elektromos meghajtásra helyezik a hangsúlyt a motorgyártók. Öt évvel ezelőtt mutatkozott be a Man TT-n a Mugen szörnyetege, a Shinden nevezetű sportmotor. Az elmúlt három évben pedig zsinórban nyerik a versenyt a Zero Challenge kategóriában. Ezt a folyamatos sikert felismerve a Honda is észbe kapott, hogy nem volna rossz együttműködni a Mugennel más géposztályban is.
Ebből az együttműködésből született a Mugen E.Rex, amely első pillantásra is különleges. Jelenleg még a fejlesztés elején tartanak, de az irány kiváló. Nem csak a beltartalom lesz rendhagyó, hanem a külső is. Rendkívül jó ötletnek tűnik egy efféle versenymotor létrehozása, ugyanis a villanymotorok szűkös hatótávolsága pont egy cross versenyen a legkevésbé zavaró. Ha könnyedén és gyorsan cserélhető az akkumulátor, akár még versenyképes is lehet.
Pontos teljesítményadatokat még nem közöltek a gépről, de annyi látszik, hogy nem a játékszer kategóriába szánják. A vaskos Showa teleszkópok, a könnyű alumínium váz és a karbon tárcsával szerelt Nissin fékrendszer mind azt sugallják, hogy ezt egy potenciális versenygépnek álmodták meg.
A Mugen E.Rex egyelőre csak az igényfelmérés szakaszában tart. Jelenleg az éppen zajló 44. Tokyo Motor Show-n van kiállítva és a Hondával közösen figyelik, elemzik a reakciókat. Ha megfelelő érdeklődés övezi a járgányt – és miért ne övezné -, akkor nemsokára talán világversenyen is láthatjuk bevetésen a gépet.
Cimkék:
Mondják, hogy van olyan motoros, aki már az "anyja hasában megfertőződik", nos erre az ukrán baby biker-re ez biztosan igaz is...
Elolvasom »Ha műszaki adatok összehasonlításáról van szó, nem számít melyik típus a kedvenced, a rangsor egyértelmű. Íme a világ leggyorsabb motorjai.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »